۱۴۰۵-۰۳-۲۳ | ۱۳:۵۰
ایران یک‌تنه در برابر تمام دنیای استعمار ایستاد

/یادداشت/

ایران یک‌تنه در برابر تمام دنیای استعمار ایستاد

کرمان (ایسنا) - عضو هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: ایران یک‌تنه در برابر تمام دنیای استعمار ایستاد و از همۀ بشریت دفاع کرد.

محمدرضا صرفی در یادداشتی که به مناسبت ۲۳ خرداد و گرامیداشت یاد شهدای اقتدار ایران در اختیار ایسنا قرار داده آورده است: «دشمنان سرسخت، بی‌رحم، قدرتمند و بسیار زیرک، از آن سوی دنیا آمده بودند تا ایران ما را نابود کنند و دشمنی خود را با زیبایی، نور و انسانیت چنان به رخ جهانیان بکشند که از این پس، هیچ‌کس جرأت نکند با خواست‌های آمریکایی-اسرائیلی مخالفت کند، آن‌ها به همۀ دنیا به چشم مستعمرات جدید خود نگاه می‌کنند.

در سایۀ مذاکراتی که در اساس دروغین و قُلدرمآبانه بود، می‌خواستند با افکار عمومی مردم ایران و جهان بازی کنند و به بهانۀ صلحِ دروغین، زمینۀ شرارت‌ها و جنایات خود را فراهم سازند، و با ترور و ضربات کوبنده، تهران را به ۱۰ غزه و ایران را به صدها لبنان تبدیل نمایند و با کشتارهای دسته‌جمعی و بمباران‌های دائمی، زندگی را بر کام ایرانیان تلخ کنند، آنگاه با خیال راحت به غارت‌گریِ ثروت‌های سرزمین ما بپردازند.

دشمن بی‌باک و اهریمن‌صفت در حمله به کشورهای جهان از یک الگوی سه مرحله‌ای و ثابت استفاده می‌کند: ۱-ضربات غافلگیرانه و ترور رهبران ۲- حملۀ سریع و پرتلفات به مراکز نظامی، فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز علمی و دانشگاهی، کارخانجات، مزارع کشاورزی و انبارهای موادِ غذایی ۳-بمباران وحشیانه و کور خانه‌های مردم.

آمریکا تاکنون با استفاده از همین الگو، ۵۲ کشور جهان را به ویرانی کشانده و خون میلیون‌ها انسان بی‌پناه را بر زمین ریخته است. این‌بار نیز با اتحاد شوم آمریکایی-تکفیری-اسرائیلی، قصد داشتند به بهانۀ ایجاد صلح پایدار و مبارزه با گسترش سِلاح‌های کشتار جمعی و پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های اتمی، کشور ما را برای همیشه ویران کنند و به غارتِ منابع ثروت ما بپردازند.

اما به لطف خدا، با پشتیبانی مردم، هدایت خردمندانۀ رهبر شهید و رشادت بی‌نظیر نیروهای مسلّح ارتش و سپاه، دشمن دیوسیرت و خون‌خوار اسرائیلی - آمریکایی که از پشتوانۀ سرزمینی و دلارهای نفتی عربی برخوردار است، در همان آغازین‌ روزهای جنگِ ۱۲ روزه، طعمِ شکست و خواری را چشید و برای آتش‌بس التماس کرد.

ایران صلح‌دوست که در طول تاریخ و تمدّن پرشکوه خود، هیچ‌گاه آغازگر هیچ جنگی نبوده، با آنکه می‌دانست دشمن حیله‌گر و مکّار اهل صلح نیست و فقط فرصتی می‌خواهد تا تجدید قوا کند و بار دیگر به جنگ اهریمنی خود برگردد، به حُکم آموزه‌های ملی و دینی خود، پیشنهاد فریبکارانۀ صلح را با هوشیاری و چشمان باز پذیرفت.

آمریکا که خود را قدرت بی‌رقیب دنیا می‌داند، به رهبری رئیس جمهور خودشیفته‌ای که پیوسته بر طبل «برتری» می‌کوبد، آشکارا به یاری اسرائیل آمد. اهریمنان خود را تجهیز کردند و این بار نه فقط از خاک اسرائیل، بلکه از پایگاه‌های آمریکایی در سرزمین‌های عربی، و از ناوگان‌های دریایی، به سرزمین اهورایی ایران حمله کردند تا نشان بدهند که به هیچ پیمانی وفادار نیستند و مذاکره برایشان مفهومی جز ژست بشردوستانه ندارد. این بار هم از الگوی سه مرحله‌ای ترور، ویران‌سازی زیرساخت‌ها و حمله به خانه‌های مردم استفاده کردند تا شاید حیثیّت بربادرفتۀ آمریکا را به آن برگردانند؛ اما به لطف خداوند دانا و مهربان، روزبه‌روز بیچاره‌تر شدند.

ایران، یک‌تنه، در برابر تمام دنیای استعمار ایستاد و از همۀ بشریت، فارغ از دین، رنگ، نژاد و سرزمین دفاع کرد.

اینک ارادۀ خداوند بر این قرار گرفته که طومار کثیف قوی‌ترین، بی‌رحم‌ترین، زیرک‌ترین، سفّاک‌ترین و اهریمنی‌ترین نظام سیاسی، ایدئولوژی و نظامی دنیا به دست مقتدرترین، مهربان‌ترین، شجاع‌ترین، خردمندترین و الهی‌ترین کشور جهان، یعنی ایران عزیز ما، در هم بپیچد و به دست پرتوان ایرانیان، صلح و رفاه به همۀ مردم جهانیان اهدا شود.

بیایید برای ایران مقتدر دعا کنیم و هریک به نوبۀ خود، برای پیروزی حق بر باطل و حاکم شدن زیبایی بر زشتی و جاری ساختن نور بر ظلمت در حدِّ توان تلاش کنیم، هرچند که سهممان ناچیز باشد.»

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها