۱۴۰۵-۰۳-۲۳ | ۱۵:۳۸
منبع: نمایندگی فارس
بازسازی اماکن آسیب دیده از جنگ در شیراز با همکاری شهرداری و بنیاد مسکن فارس

معاون استاندار خبر داد

بازسازی اماکن آسیب دیده از جنگ در شیراز با همکاری شهرداری و بنیاد مسکن فارس

فارس (ایسنا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از اجرای روند جبران خسارت، تعمیر جزئی و بازسازی واحدهای مسکونی و تجاری آسیب‌دیده در جنگ اخیر، بر اساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی و با همکاری شهرداری شیراز و بنیاد مسکن خبر داد.

محمود رضایی کوچی با اشاره به سازوکار تعیین‌شده برای جبران این خسارت‌ها افزود: بر اساس این دستورالعمل، خسارت‌ها در دو بخش اصلی دسته‌بندی شده‌اند که شامل تعمیرات جزئی و آسیب‌های کلی به ساختمان‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در مواردی که ساختمان‌ها در کلانشهرها دچار خسارت‌های جزئی شده‌اند، شهرداری‌ها با استفاده از منابع مالی پیش‌بینی‌شده از سوی دولت، مسئولیت اجرای عملیات تعمیر و جبران خسارت را بر عهده دارد و مدیریت بحران استان نیز بر روند اجرای این اقدامات نظارت می‌کند.

بازسازی خسارت‌های گسترده بر عهده بنیاد مسکن

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اظهار کرد: در خصوص ساختمان‌ها و واحدهایی که در استان دچار آسیب‌های گسترده و کلی شده‌اند نیز مسئولیت بازسازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

رضایی کوچی گفت: اطلاعات مربوط به واحدهای خسارت‌دیده از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط در اختیار بنیاد مسکن قرار می‌گیرد تا این نهاد از طریق سازوکارهای قانونی و تخصصی خود نسبت به بازسازی و احیای واحدها اقدام کند.

وی در ادامه با بیان اینکه روند رسیدگی به درخواست‌های شهروندان در حال انجام است افزود: بخش قابل توجهی از مراجعات ثبت‌شده تاکنون تعیین تکلیف و مشکلات آنها برطرف شده و پرونده برخی دیگر از متقاضیان نیز در دست بررسی و پیگیری قرار دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، در روز شنبه ۲۳ خرداد، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان با هماهنگی دولت، وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و بنیاد مسکن، روند جبران خسارت و بازسازی واحدهای آسیب‌دیده را تا حصول نتیجه نهایی دنبال خواهند کرد.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها