۱۴۰۵-۰۳-۲۴ | ۱۰:۵۶
منبع: نمایندگی سیستان و بلوچستان
تشدید نظارت بر عرضه آفت‌کش‌های کشاورزی در سیستان و بلوچستان

با هدف صیانت از امنیت غذایی انجام شد؛

تشدید نظارت بر عرضه آفت‌کش‌های کشاورزی در سیستان و بلوچستان

سیستان و بلوچستان (ایسنا) - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان از برگزاری نخستین رزمایش سراسری حفظ نباتات در این استان خبر داد و گفت: این اقدام با هدف صیانت از حقوق عامه، ارتقای امنیت غذایی و تشدید نظارت بر شبکه توزیع نهاده‌ها و آفت‌کش‌ها انجام شد.

محمد اکرم هودیانی در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: با توجه به اهمیت راهبردی صیانت از عرصه‌های کشاورزی و سلامت محصولات، این رزمایش با مشارکت فعال کارشناسان حفظ نباتات، نمایندگان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین بازرسان ادارات‌کل تعزیرات حکومتی و صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

وی افزود: پایش دقیق و مستمر روند فعالیت واحدهای فعال در حوزه حفظ نباتات، از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی استان است. در این رزمایش، تمامی مراکز عرضه سموم و خدمات گیاه‌پزشکی مورد بررسی دقیق قرار گرفتند تا اطمینان حاصل شود که نهاده‌های کشاورزی با استانداردهای لازم و تحت نظارت فنی توزیع می‌شوند.

هودیانی با اشاره به نتایج این بازرسی‌ها خاطرنشان کرد: در جریان این مانور نظارتی، ضمن بررسی عملکرد واحدهای صنفی، در مواردی که تخلف یا نواقصی مشاهده شد، تیم بازرسی بلافاصله اقدامات قانونی لازم را انجام داد؛ بدین صورت که علاوه بر ارائه اخطارهای کتبی، صورت‌جلسات مربوطه تنظیم و مهلت‌های مشخص و قانونی برای رفع نواقص و اصلاح فرآیندها به متصدیان تعیین شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در پایان تأکید کرد: اجرای چنین رزمایش‌هایی به صورت دوره‌ای و مستمر ادامه خواهد داشت تا با برخورد قاطع با متخلفان و ساماندهی بازار آفت‌کش‌ها، بستری امن برای تولید محصولات کشاورزی و تضمین سلامت عمومی جامعه فراهم شود.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها