محمد فراتی سهشنبه ۲۶خرداد در نشست «همیار انرژی» با حضور فرماندهان بسیج شهری، صنعت، معدن و ادارات اهواز که در راستای تامین برق مطمئن و پایدار و نهادینهسازی فرهنگ بهینهسازی مصرف، در شرکت توزیع برق اهواز برگزار شد، با بیان اینکه برق، زیرساختِ تمامی زیرساختها و شریان حیاتی زندگی بشر امروز است، اظهار کرد: با توجه به چالشهای ایجاد شده در شبکه برق ناشی از اقدامات خصمانه دشمن، صنعت برق با رویکرد صرفهجویی حداکثری و جلب مشارکت عمومی به دنبال عبور از اوج بار تابستان بدون اعمال خاموشی است.
وی با اشاره به شرایط اقلیمی خوزستان افزود: کلانشهر اهواز به عنوان گرمترین منطقه کشور شناخته میشود و رفاه و آسایش عمومی مستقیماً به پایداری شبکه برق وابسته است؛ از این رو برای عبور از روزهای گرم پیشرو، دست یاری به سوی تمامی نهادها دراز کردهایم.
فراتی خاطرنشان کرد: هدف از تشکیل این نشست، بهرهگیری از ظرفیت ارزشمند بسیج شهری برای ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف با رویکرد «امر به معروف» است تا بتوانیم با مشارکت جامعه، پایداری شبکه را تضمین کنیم.
در ادامه این جلسه، عنایتاله اسفندیارینژاد، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شرکت توزیع نیروی برق اهواز، با تشریح نحوه اجرای این طرح گفت: امیدواریم با همیاری مجدانه فرماندهان، پیک بار تابستان پیشرو را با تمرکز بر مدیریت روشنایی، جلوگیری از مصارف نامتعارف و بدمصرفی، با موفقیت کنترل کنیم.
همچنین نماینده نیروی مقاومت بسیج ضمن تأکید بر آمادگی کامل بدنه بسیج برای اجرای این طرح، بیان کرد: بسیجیان با فراگیری آموزشهای لازم و دریافت کارت شناسایی «همیار انرژی» و ملزومات مرتبط، به عنوان بازوان توانمند صنعت برق در اجرای این طرح ملی مشارکت خواهند کرد.
در پایان این نشست، فرماندهان بسیج نواحی شهری، ادارات و کارخانجات ضمن طرح پرسشهای خود، پیشنهادها و دیدگاههای تخصصیشان را در خصوص چگونگی اجرای هرچه بهتر طرح «همیار انرژی» با مدیران ارشد شرکت توزیع نیروی برق اهواز در میان گذاشتند.
انتهای پیام
