۱۴۰۵-۰۳-۳۰ | ۰۱:۵۵
در مرتفع‌ترین ایستگاه نذری چه خبر بود؟ + فیلم

در مرتفع‌ترین ایستگاه نذری چه خبر بود؟ + فیلم

همزمان با فرا رسیدن دهه اول محرم، گروهی از کوهنوردان تهرانی با صعود به قله ۳۹۶۴ متری توچال، ضمن برافراشتن پرچم ایران، مرتفع‌ترین ایستگاه نذری را برپا کردند و بیرق عزای سیدالشهدا (ع) را در این ارتفاع به اهتزاز درآوردند.

به گزارش ایسنا، این حرکت که به یک سنت ۱۰ ساله تبدیل شده است، به یاد امام حسین (ع) و یاران باوفایش در دشت کربلا انجام می‌شود. کوهنوردان با برپایی این ایستگاه نذری در بلندای توچال، از سایر ورزشکاران با چای، دمنوش، حلوا، خرما و کیک پذیرایی کردند.

در مرتفع‌ترین ایستگاه نذری چه خبر بود؟ + فیلم


این گروه در طول برنامه، ضمن قرائت زیارت عاشورا و اقامه نماز جماعت، به توزیع نذورات و پاکسازی محیط کوهستان پرداختند. آنان همچنین در گفت‌وگو با طبیعت‌دوستان و ورزشکاران حاضر، گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی خود در این آیین مردمی ده‌ساله ارائه دادند.


در پایان، مچ‌بندها و نوارهای مزین به پرچم ایران را میان هموطنان توزیع کردند و با گره زدن این نوارها، پیمان دوستی، همدلی و همنوردی خود را مستحکم‌تر ساختند.
انتهای پیام

# فرهنگی و هنری

آخرین اخبار فرهنگی و هنری