۱۴۰۵-۰۳-۳۰ | ۱۴:۳۹
منبع: نمایندگی ایلام
نشست مرزی معاونان استانداری‌های ایلام و واسط عراق برگزار شد

نشست مرزی معاونان استانداری‌های ایلام و واسط عراق برگزار شد

ایلام (ایسنا) - در آستانه فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، نشست مشترک مرزی میان مسئولان استان‌های ایلام و واسط عراق با هدف بررسی و ارتقای سطح خدمات‌رسانی و تسهیل تردد زوار برگزار شد.

در این نشست که امروز شنبه ۳۰ خرداد در مرز زرباطیه عراق برگزار شد، راهکارهای بهبود زیرساخت‌ها از جمله افزایش گیت‌های گذرنامه، هماهنگی سامانه‌های الکترونیکی (سامانه سجاد) و تأمین پایدار آب و برق در پایانه مرزی مورد بررسی قرار گرفت.

تاج‌الدین صالحیان، معاون سیاسی استانداری ایلام در این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، خدمت به زوار را افتخاری بزرگ دانست و اظهار کرد: همه ما در این نقطه مرزی، خادمان اباعبدالله الحسین(ع) هستیم و از میزبانی و برنامه‌ریزی مناسب برادران عراقی در برگزاری مراسم عرفه قدردانی می‌کنم.

وی با تأکید بر همبستگی دو ملت در مسیر خدمت‌رسانی افزود: آمادگی ما برای خدمت به زوار آقا اباعبدالله الحسین (ع)، نه یک تکلیف رسمی و اداری، بلکه وظیفه‌ای قلبی و اعتقادی است. ما با افتخار و از دل و جان، تمامی ظرفیت‌های خود را برای ایجاد سفری امن، راحت و بدون دغدغه برای زائران به کار خواهیم بست و امیدواریم این همکاری‌ها، توشه‌ای برای آخرتمان باشد.

نشست مرزی معاونان استانداری‌های ایلام و واسط عراق برگزار شد

صالحیان با اشاره به پیش‌بینی افزایش حجم زوار در روزهای پیش رو در ایام تاسوعا و عاشورا بر ضرورت تعامل حداکثری تأکید کرد و گفت:هیچ تفاوتی میان خود و برادران عراقی نمی‌بینیم و انتظار داریم با توجه به روند صعودی ورود زوار، طرف عراقی نسبت به افزایش گیت‌های گذرنامه اقدامات عاجل را در دستور کار قرار دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام بیان کرد: این کمیته مشترک با همکاری مسئولان دو استان، همچون سال‌های گذشته، عملکردی موفق و درخشان در خدمت‌رسانی به زائران حریم حسینی داشته باشد.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها