بهرام سرمست در جلسه شورای برنامه ریزی استان در ارتباط با جذب تسهیلات بانکی عنوان کرد: مدیر کل امور اقتصاد و دارایی ضمن تقدیر از مدیران بانکهایی که عملکرد مطلوبی در حوزه جذب تسهیلات داشته اند باید با تذکر به بانک های فاقد عملکرد مطلوب، آنها را به بهبود عملکرد ملزم کند.
وی در ادامه سخنان خود گفت: علی رغم تنش آبی سخت سال گذشته و خشکسالی بی سابقه ای که گریبان گیر کل کشور و استان آذربایجان شرقی بود به مدد بارش های رحمت الهی امسال سال مطلوبی از بابت تأمین آب سدهای موجود در استان بوده است. اما این امر به هیچ وجه نباید ما را از اصلاح الگوی مصرف، اصلاح الگوی مصرف کشت در بخش کشاورزی و همچنین مصرف بهینه در حوزه صنایع غافل کند.
استاندار با اشاره به ضرورت توسعه انرژی های پاک و تجدید پذیر همچون نیروگاه های خورشیدی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده و آسیب های وارد شده به بخش تأمین گاز و احتمال قطعی گاز از مهر ماه، ضروری است از همین حالا صرفه جویی در مصرف گاز و برق صورت پذیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دستگاههای اجرایی و خصوصا دستگاه هایی که در حوزه تأمین انرژی و آب فعالیت دارند ضمن ارائه گزارش مستمر از عملکرد خود باید برنامه های عملیاتی برای مدیریت شرایط بحرانی داشته باشند. این برنامه ها باید در کارگروه انرژی بررسی و نتایج به مدیریت عالی استان منعکس شود.
سرمست در ادامه عنوان کرد: در خصوص واحدهای آسیب دیده در سطح استان با توجه به اینکه برآورد هزینه در تمامی حوزه های آسیب دیده من جمله؛ واحدهای مسکونی، نظامی و صنایع صورت پذیرفته است، لذا انتظار می رود که پرداخت خسارت به همه واحدها به خصوص واحدهای صنعتی برای بازگشت به مدار تولید و فعالیت تسریع شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: باید از تمامی عوامل مؤثر در جنگ به خصوص مردم حاضر در صحنه، نیروهای مسلح فداکار و دولتمردان پر تلاش به عنوان اضلاع مثلث اقتدار ایران قدردانی کرد و با حفظ انسجام و یکپارچگی در سایه رهنمودها و تدابیر رهبر انقلاب و با پاسداشت خون شهدا و قائد شهید امت به سمت توسعه کشور حرکت کرد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی در روز شنبه ۳۰ خرداد ماه، در این جلسه دستگاه های اجرایی استان ضمن ارائه گزارش عملکرد به بحث و تبادل نظر در خصوص رفع موانع موجود در ارتباط با طرح اجرایی در سطح استان پرداختند. همچنین نمایندگان شهرستان سراب و شهرستان های جلفا و مرند ضمن قدردانی از عملکرد مدیران دستگاه های اجرایی حمایت خود را از مدیریت عالی استان برای پیشبرد اهداف تعریف شده ابراز کردند.
انتهای پیام
