سید مجتبی علویمقدم در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در برخی مناطق استان توسعه باغها موجب شده آب کافی به مناطق پاییندست نرسد و مشکلاتی برای بهرهبرداران این مناطق ایجاد شود.
وی با اشاره به بروز برخی اختلافات محلی بر سر منابع آبی افزود: در بعضی مناطق، حقابه روستاهای پاییندست توسط روستاهای بالادست مصرف میشود که این موضوع علاوه بر پیامدهای اقتصادی، زمینهساز مشکلات اجتماعی نیز شده است.
علویمقدم خواستار رسیدگی قانونی به موضوع حقابهها بر اساس اسناد و مدارک موجود شد و تاکید کرد: رعایت حقوق بهرهبرداران و مدیریت عادلانه منابع آب، ضرورتی اجتنابناپذیر برای حفظ تولید و جلوگیری از تنشهای اجتماعی است.
انتهای پیام
