علیرضا کیخا امروز (دوشنبه یکم تیر) در آیین تکریم و معارفه مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان، با اشاره به شرایط رسانهای جهان، اظهار کرد: امروز در دورهای زندگی میکنیم که جریانهای رسانهای هم دروغ میگویند و هم راستگویان را به دروغگویی متهم میکنند. از این رو، مهمترین عرصه تقابل، نبرد میان جبهه حقیقت و جبهه دروغ است.
وی با بیان اینکه رخدادهای دو سال اخیر ماهیت واقعی مدعیان حقوق بشر را آشکار کرده است، افزود: جهان شاهد بود که چگونه دولتها و رسانههایی که مدعی دفاع از حقوق بشر، آزادی بیان و حقوق زنان هستند، در برابر کشتار غیرنظامیان، زنان و کودکان در غزه و همچنین جنایتهای صورت گرفته علیه مردم بیدفاع سکوت کردند یا به توجیه آن پرداختند.
معاون امور استانهای سازمان صداوسیما با تأکید بر اینکه رسانه مهمترین ابزار این نبرد شناختی است، اضافه کرد: فعالان رسانهای باید با نگاه، ادبیات و روایت متناسب با شرایط امروز، ایثار، مقاومت و مظلومیت ملت ایران را به تصویر بکشند، چراکه روایت صحیح، مهمترین وظیفه رسانه در میدان جنگ روایتها است.
کیخا با اشاره به رشادتهای مردم و رزمندگان در جنگ ۱۲ روزه و جنگ رمضان، بیان کرد: جلوههای ایثار، مقاومت و روحیه شهادتطلبی ملت ایران با معیارهای صرفاً مادی قابل تحلیل نیست و رسانه باید این واقعیتها را با نگاهی عمیق، دقیق و مبتنی بر ارزشهای دینی و انقلابی روایت کند.
او افزود: آنچه در روزهای جنگ مشاهده شد، ایستادگی ملتی بود که با وجود فشارهای سنگین، انسجام و آرامش خود را حفظ کرد و همین مسئله بسیاری از تحلیلگران و ناظران خارجی را متحیر ساخت.
معاون امور استانهای سازمان صداوسیما با اشاره به ظرفیتهای فرهنگی استان زنجان، تصریح کرد: پیش از حضور در این استان، زنجان را با عنوان دیار شور و شعور حسینی میشناختم و معتقدم رسانه این استان باید متناسب با این هویت، برنامهسازی و روایتگری کند.
وی ادامه داد: اگر ایران حسینیهای بزرگ است، زنجان یکی از قلبهای تپنده این حسینیه به شمار میرود و انتظار میرود شور و شعور حسینی این استان از طریق تولیدات رسانهای به سراسر کشور منتقل شود.
کیخا با اشاره به مأموریتهای مورد تأکید رهبر معظم انقلاب (رهبر شهید) برای رسانه ملی، گفت: صداوسیما باید همزمان چهار نقش آسایشگاه، آوردگاه، دانشگاه و قرارگاه را ایفا کند و در شرایط کنونی، نقش قرارگاهی رسانه بیش از گذشته اهمیت یافته است.
او همچنین از تلاشهای مدیرکل پیشین صداوسیمای مرکز زنجان قدردانی کرد و ادامه داد: عملکرد مجموعه صداوسیمای استان در دوران جنگ، نشاندهنده حضور مؤثر و مسئولانه در میدان بود و کارکنان این مجموعه آنچه را به آن اعتقاد داشتند، در عمل به نمایش گذاشتند.
انتهای پیام
