۱۴۰۵-۰۴-۰۲ | ۱۵:۳۵
منبع: نمایندگی خراسان جنوبی
اجرای بیش از ۲۲۰۰ کیلومتر خط کشی در سطح محورهای خراسان جنوبی

اجرای بیش از ۲۲۰۰ کیلومتر خط کشی در سطح محورهای خراسان جنوبی

خراسان جنوبی (ایسنا) - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی از اجرای ۲۲۰۰ کیلومتر خط کشی در سه ماهه سالجاری در مسیر کریدورهای مهم شرق کشور و محورهای شریانی استان خبرداد.

سید محمد فرخی، امروز دوشنبه دوم تیر در جمع خبرنگاران از اجرای گسترده عملیات خط‌کشی راه‌های استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی خط‌کشی شده است.

وی با اشاره به نقش خط‌کشی در ارتقای ایمنی راه‌ها اظهار داشت: خط‌کشی یکی از مهم‌ترین عوامل ایمنی راه به شمار می‌رود که با هدایت صحیح رانندگان، افزایش خوانایی مسیر، تفکیک جریان‌های ترافیکی و هشدار در نقاط حساس، نقش مؤثری در کاهش سوانح رانندگی به‌ویژه تصادفات ناشی از انحراف و خروج از جاده ایفا می‌کند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: با توجه به قرار گرفتن استان در مسیر کریدورهای مهم شرق کشور و حجم بالای تردد در برخی محورهای شریانی، عملیات خط‌کشی با اولویت محورهای پرتردد و راهبردی انجام شده است. در این راستا محورهای بیرجند–قاین، خوسف–دیهوک–طبس ، فردوس–بجستان و دیهوک-راور از مهم‌ترین مسیرهایی هستند که طی سال جاری تحت پوشش عملیات خط‌کشی قرار گرفته‌اند.

فرخی ادامه داد: خط‌کشی مناسب راه‌ها به‌ویژه در ساعات شب، شرایط کاهش دید و مسیرهای طولانی کویری استان، تأثیر بسزایی در افزایش تمرکز رانندگان و کاهش احتمال بروز حوادث رانندگی دارد و از این رو به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی حوزه ایمنی راه‌ها دنبال می‌شود.

وی با تأکید بر تداوم این عملیات تا پایان سال خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود، اجرای برنامه‌های ایمن‌سازی راه‌ها از جمله خط‌کشی، نصب و به‌روزرسانی علائم و سایر اقدامات مرتبط را در سطح محورهای استان ادامه خواهد داد تا شاهد ارتقای هرچه بیشتر ایمنی تردد و کاهش سوانح جاده‌ای باشیم.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها