محمدرضا بابایی امروز، سهشنبه دوم تیر با همراهی معاونان استانداری، مدیرکل بازرسی استان و مسئولان ستاد مردمی دیه، در آیین عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) که در مجتمع فرهنگی امام علی(ع) زندان مرکزی یزد برگزار شد، حضور یافت.
وی در این آیین با قدردانی از فعالیتهای ستاد مردمی دیه استان در اجرای پویش «نذر حسینی» با شعار «هر هیئت، آزادی یک زندانی» بر ضرورت گسترش فرهنگ مشارکتهای مردمی در حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد تاکید کرد.
استاندار یزد ماه محرم و فرهنگ عاشورا را فرصتی ارزشمند برای ترویج روحیه ایثار، همدلی و دستگیری از نیازمندان دانست و گفت: چه نذری ارزشمندتر از آنکه زمینه آزادی یک زندانی و بازگشت او به کانون خانواده فراهم شود.
بابایی با اشاره به پیشگامی مردم، خیران و هیئتهای مذهبی یزد در امور خیرخواهانه، اظهار کرد: امیدواریم با مشارکت گسترده مردم حسینی استان در پویش «نذر حسینی»، شاهد آزادی هرچه بیشتر زندانیان جرائم غیرعمد و کاهش آسیبهای ناشی از دوری سرپرستان خانواده از کانون گرم خانواده باشیم.
وی خاطرنشان کرد: کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، علاوه بر گرهگشایی از مشکلات یک فرد، موجب ایجاد امید، آرامش و استحکام بنیان خانوادهها شده و آثار ارزشمند اجتماعی به همراه خواهد داشت.
همچنین رضا مقبلی، مدیرکل زندانهای استان یزد نیز در این مراسم با تمجید از نگاه خیرخواهانه استاندار یزد، اظهار کرد: با حمایت استاندار، ۱۰ مددجوی جرائم مالی غیرعمد به آغوش خانوادههای خود بازگشتند.
مقبلی افزود: با حمایت استاندار یزد، برخی صنایع استان نیز در این اقدام خداپسندانه مشارکت کردهاند و انتظار میرود در روزهای آینده زمینه آزادی تعداد بیشتری از مددجویان جرائم غیرعمد فراهم شود.
در پایان این مراسم، احکام آزادی ۱۰ محکوم مالی جرائم غیرعمد به آنان اهدا و از خیران و نیکوکاران همکار با ستاد مردمی دیه استان تجلیل شد.
انتهای پیام
