• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8906-13394

اكرمي در گفت‌وگو با ايسنا: اهانت به قرآن،اتحاد مسلمانان جهان را در پي دارد بايد چهره‌ي مخالفان قرآن، اسلام و مسلمانان را بهتر به ديگران بشناسانيم

اكرمي در گفت‌وگو با ايسنا:
اهانت به قرآن،اتحاد مسلمانان جهان را در پي دارد
بايد چهره‌ي مخالفان قرآن، اسلام و مسلمانان را بهتر به ديگران بشناسانيم

يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي، خواستارهوشياري مسلمانان درمقابل اهانت به قرآن و تبديل اين توهين به يك فرصت براي شناساندن چهره‌ي كريه مخالفان قرآن،اسلام و مسلمانان به جهانيان شد.

حجت‌الاسلام سيد رضا اكرمي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با محكوم كردن هتك حرمت قرآن كريم، مساله‌ي سوزاندن قرآن را داراي يك ريشه‌ي تاريخي دانست و يادآور شد كه در زمان حضرت ابراهيم (ع) آخرين تهديد نمرود براي آن‌كه ابراهيم خدا را بندگي نكند اين بود كه ابراهيم سوزانده شده و همگان بت‌ها را ياري كنند.

وي مساله‌ي قرآن‌سوزي را هم برگرفته از همين منطق عنوان كرد و گفت: وقتي در برابر حقيقت، دليل و برهاني وجود نداشته باشد، مخالفان با حقايق ناگزير مي‌شوند كه از چنين راه‌هايي براي مبارزه با منطق استفاده كنند.

نماينده‌ي تهران در مجلس با يادآوري اين‌كه پيش از اين نخست وزير يهودي انگليس، ويران كردن كعبه و سوزاندن قرآن را مطرح كرده بود، افزود: افرادي كه هم‌اكنون قضيه‌ي 11 سپتامبر را بهانه كرده‌اند و قصد دارند آن حركت را فرافكني كنند، مي‌خواهند جرم خود را به ديگران نسبت داده و در سالگرد تخريب آن ساختمان‌ها، عمل قبيح و جسارت‌بار سوزاندن قرآن را علم كرده‌اند.

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: اينان بدانند كه اين كار زشت و قبيح آنها بيشتر موجب مشخص شدن چهره‌ي كريه شان به دنيا بود و مسلمانان بيشتر از گذشته به فكر وحدت و اتحاد افتادند.

اكرمي با بيان اين‌كه مسلمانان پس از اين هتك حرمت به قرآن به فكر انسجام بيشتر افتاده‌اند، گفت: اين انسجام مسلمانان قطعابه ضرر آمريكا و صهيونيزم است و باعث مي‌شود كه مسلمانان نفرت و انزجار خود را از آمريكا و صهيونيزم بيشتر بروز داده و به همگان بفهمانند كه آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها افرادي هستند كه هيچ منطقي براي خود ندارند.

اين عضو كميسيون فرهنگي مجلس گفت: ما اكنون مي‌توانيم اين توهين را تبديل به يك فرصت و تبليغ كرده و چهره‌ي مخالفان قرآن، اسلام و مسلمانان را بهتر به ديگران بشناسانيم.

اكرمي با تاكيد به اين‌كه در برابر اين اهانت و جسارت بايد وحدت و همكاري دنياي اسلام افزايش پيدا كند، خاطرنشان كرد: بايد به نحوي رفتار كنيم كه آنها ديگر جرأت چنين اهانت و جسارتي را به كتاب مقدس و آسماني قرآن نداشته باشند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha