• شنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8911-19535
  • خبرنگار : 71368

غذايي نذري برادركشي را رقم زد

غذايي نذري برادركشي را رقم زد

كارآگاهان پليس آگاهي پايتخت،برادري را كه در يك نزاع خانوادگي و به علت اختلاف براي دريافت غذاي نذري برادر معتادش را با ضربات چاقو از پاي درآورده بود را دستگير كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،13 شهريور ماه سالجاري، ماموران حراست يكي از بيمارستان‌هاي پايتخت در جنوب شرق تهران ضمن تماس با کلانتري 132 نبرد اعلام كردند که جواني حدودا 30 ساله پس از انتقال به بيمارستان، به علت شدت جراحت وارده فوت کرده است . با انتقال جسد به پزشکي قانوني علت مرگ اين جوان به نام مجيد «برخورد جسم تيز به قفسه سينه» اعلام شد.

بااعلام نظريه پزشکي قانوني در خصوص فوت مشکوک، پرونده‌اي در اين مورد تشکيل و به دستور، بازپرس شعبه دوم دادسراي ناحيه 27 تهران، براي رسيدگي تخصصي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. کارآگاهان در ادامه تحقيقات خود و با مراجعه به خانواده مجيد دريافتند که مجيد اعتياد شديدي به مصرف کراک و شيشه و قرص‌هاي روانگردان داشته و به واسطه اعتياد به مصرف موادمخدر، مشکلات بسيار زيادي را براي اعضاي خانواده‌اش به وجود آورده به گونه‌اي که براي تأمين هزينه مواد خود بارها با اعضاي خانواده درگير شده بود.

در حالي که برابر نظريه پزشکي قانوني علت مرگ، برخورد جسم تيز به ناحيه چپ قفسه سينه اعلام شده و تحقيقات تخصصي نيز نشان از دخالت فرد يا افرادي در مرگ مجيد داشت اما اعضاي خانواده وي همچنان اصرار بر اين موضوع داشتند که مجيد در زمان مرگ، به علت مصرف شديد موادمخدر در وضعيت عادي قرار نداشت و بدون آن که قادر به کنترل خود باشد، به علت برخورد با پنجره و شکسته‌شدن شيشه از ناحيه سينه دچار جراحت و مرگ شده است.

کارآگاهان در ادامه تحقيقات اطلاع پيدا کردند که خانواده مقتول در روز حادثه اولين سالگرد مرگ پدر را برگزار کرده بودند كه پس از بازگشت به منزل، ميان مجيد و دو برادرش به اسامي اصغر 32 ساله و کيوان20 ساله درگيري ايجاد شده که در ادامه اين درگيري، مجيد فوت کرده است.

در حالي که شواهد و قرائن همگي از قتل مجيد توسط يکي از اعضاي خانواده حکايت داشت، سرانجام کيوان به قتل برادرش اعتراف کرد و در اعتراف اوليه خود به کارآگاهان گفت: در دست مجيد يک چاقو قرار داشت و زماني که قصد داشتم چاقو را از او بگيرم، ناگهان او دستش را به عقب کشيد تا دست خود را رها کند و به همين علت چاقو به سينه او برخورد کرد و روي زمين افتاد.

کيوان در ادامه اعترافات خود به کارآگاهان گفت: پس از برگزاري مراسم سالگرد پدرمان، در حالي که در حال پارک ماشين در داخل پارکينگ خانه بودم متوجه درگيري لفظي اصغر و مجيد شدم؛ وقتي علت را از اصغر پرسيدم متوجه شدم که مجيد قصد دارد تا به تعدادي از دوستانش که به در منزل مراجعه کرده بودند غذا بدهد و اين در حالي بود که حتي او در مراسم پدر نيز شرکت نکرده بود.

وي ادامه داد: زماني که به همراه اصغر به در منزل مراجعه کرديم، با ديدن ظاهر دوستان مجيد متوجه شديم که اين افراد خلافکار و به احتمال زياد معتاد هستند و به همين خاطر ضمن اعتراض به حضور آنان در مقابل در خانه آنان را مجبور به ترک محل کرديم و همين موضوع باعث شد تا مجيد دائما به دنبال گرفتن بهانه از من و اصغر باشد تا بتواند در داخل خانه درگيري ايجاد کند که چندين بار اصغر و مادرم مانع از درگيري ما دو نفر شدند.

کيوان در ادامه اعترافاتش، درباره چاقويي كه منجر به قتل برادرش شد گفت: مجددا مجيد شروع به دادن دشنام به من کرد که در همين زمان مجيد اقدام به شکستن شيشه پنجره اتاق کرد؛ براي آن که مانع از شکسته‌شدن اسباب و اثاثيه داخل اتاق شوم به سمت مجيد رفتم که ناگهان چاقويي را که در دست داشت به سمت من گرفت و در حالي که تلاش داشتم تا چاقو را از دست او خارج کنم ، ناگهان دست خود را با شدت به عقب کشيد که با آزاد شدن دست او ضربه‌اي به سينه او وارد شد که همين ضربه باعث وارد شدن چاقو به سينه‌اش شد و همانجا بود که مجيد بر روي زمين افتاد و سينه‌اش پر از خون شد.

به گزارش ايسنا، سرهنگ کارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: حسب دستور مقام قضايي، متهم به منظور انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha