• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91021709846
  • خبرنگار : 71368

کلاهبرداری در پوشش تهیه اقلام جهیزیه

کلاهبرداری در پوشش تهیه اقلام جهیزیه

كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ فردي را كه با كلاهبرداري از زوج‌هاي جوان كه قصد خريد جهيزيه داشتند، خودروي 80 ميليوني خريده بود را دستگير كردند.

كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ فردي را كه با كلاهبرداري از زوج‌هاي جوان كه قصد خريد جهيزيه داشتند، خودروي 80 ميليوني خريده بود را دستگير كردند.

به گزارش سرويس«حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پی مراجعه ده‌ها نفر از زوج‌های جوان به دادسرای ناحیه 12 تهران و طرح شکایت با موضوع کلاهبرداری، پرونده مقدماتی در این مورد تشکیل و به دستور بازپرس شعبه دادسرای ناحیه 12 تهران در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت كه با آغاز تحقیقات و مراجعه مالباختگان به اداره چهاردهم، این افراد در اظهارات مشابه عنوان کردند که براي خرید لوازم خانگی و تهیه جهیزیه از قبیل یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی و ... به فروشگاه لوازم خانگي واقع در خیابان امین حضور مراجعه و با خرید این لوازم، مبالغ متفاوتی از 500 هزار تومان الی 6 میلیون تومان به مسئول فروشگاه به نام «کیوان . ج» پرداخت و منتظر ارسال کالاهای خریداری شده توسط او می‌شدند اما پس از گذشت مدتی از پرداخت وجوه و عدم ارسال کالا، مجددا به فروشگاه مراجعه و متوجه می‌شوند که نه تنها کیوان به تعهدات خود عمل نکرده بلكه متواری نيز شده است.

در تحقیقات انجام شده از سایر شکات پرونده مشخص شد که متهم متواری با طرح بهانه مختلف از قبیل "نبود کالا در داخل انبار" یا "عدم ارسال کالا از سوی شرکت تولید کننده" و .... ، مالباختگان را در طول این مدت در انتظار قرار داده و پس از دریافت مبلغ 80 ملیون تومان از تعداد 40 مالباخته، متواری شده است .

کارآگاهان در ادامه رسیدگی به این پرونده موفق به شناسایی محل سکونت متهم در منطقه جنت‌آباد شده، اما پس از مراجعه به این محل اطلاع پیدا کردند که از این محل متواری شده که با ادامه تحقیقات و انجام اقدامات پلیسی سرانجام موفق به دستگیری کیوان شدند که با انتقال متهم به اداره چهاردهم و انجام تحقیقات، صراحتا به کلاهبرداری اعتراف و پس از صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده، در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

متهم در اعترافات خود درباره انگیزه خود از اقدام به کلاهبرداری، مشکلات مالی را علت اقدام خود معرفی اما با تحقیقات صورت گرفته توسط کارآگاهان مشخص شد که متهم در طول این مدت اقدام به خرید خودرو 80 میلیون تومانی و .... برای خود کرده و ادعای وی در خصوص طرح مشکلات مالی کذب است.

به گزارش ايسنا،‌ سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به احتمال افزایش تعداد مالباختگان، متهم پرونده با صدور قرار قانونی در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و شناسایی و دعوت از سایر مالباختگان نیز براي شناسایی متهم و طرح شکایت در دستور کار کارآگاهان اداره چهاردهم قرار گرفته است.

وي از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و بویژه در منطقه امین حضور مورد کلاهبرداری قرار گرفتند خواست تا براي شناسایی متهم و طرح شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha