• دوشنبه / ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91032212638

/تقدير از دست‌اندركاران نمايشگاه بين‌المللي قرآن سال90/

"قرآن؛ فرهنگ بيداري" شعار بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم

"قرآن؛ فرهنگ بيداري" شعار بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم

با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از مسوولان و دست‌اندركاران فعاليت‌هاي قرآني كشور، از دست‌اندركاران نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم تقدير به عمل آمد.

با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از مسوولان و دست‌اندركاران فعاليت‌هاي قرآني كشور، از دست‌اندركاران نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم تقدير به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيدمحمد حسيني در مراسم تقدير از دست‌اندركاران نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم كه ماه رمضان سال گذشته در محل مصلاي تهران برگزار شد، اظهار كرد: برگزاري مجموعه نمايشگاه‌هاي قرآن فضاي خوبي را در كشور حاكم مي‌كند.

وي افزود: سعي مي‌شود كه با بهره‌مندي از تجربيات اخذ شده از نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم در جهت هر چه بهتر برگزار شدن بيستمين دوره آن در ماه رمضان امسال تلاش كنيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين‌كه «در ماه رمضان امسال بيستمين دوره نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم يك هفته پيش از آغاز ماه مبارك رمضان برگزار خواهد شد» ادامه داد: شعار اين دوره از نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم "قرآن؛ فرهنگ بيداري" است كه اين شعار با توجه به بيداري اسلامي شكل گرفته در سطح كشورهاي مختلف در نظر گرفته شده است كه از جمله‌ اين تحركات مي‌توان به شكل‌گيري جنبش وال‌استريت اشاره كرد.

حسيني با بيان اين‌كه «بخش عترت، نهج‌البلاغه و صحيفه سجاديه از جمله بخش‌هاي نمايشگاه قرآن كريم در دوره نوزدهم بود» افزود: در بيستمين دوره نمايشگاه قرآن كريم، جشنواره بين‌المللي فرهنگي و هنري رضوي حضور داشته و مسوولان آن به تشريح فعاليت‌هاي خود خواهند پرداخت.

وي گفت: در بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم اهتمام‌ بيشتري به تبيين و ترويج زيارت جامعه كبيره كه نقل شده از سوي امام هادي (ع) است خواهيم داشت، به ويژه آنكه امام راحل نيز به اين زيارت توجه ويژه‌اي داشته‌اند و سعي آن بر اين است كه در عرصه فرهنگ‌سازي و آشنايي آحاد جامعه با مضامين اين زيارت‌نامه گام برداريم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين‌كه «ارائه آيات مربوط به بحث معاد به وسيله ارائه تصاوير هنري، پرداختن به فعاليت‌هاي فرقه‌هاي نوظهور و ماهيت آن‌ها، كتابت قرآن و نكاتي پيرامون افراد تازه مسلمان و همچنين بخش "در سايه‌سار ولايت" از جمله‌ بخش‌هاي بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم خواهد بود» ادامه داد: با توجه به اين‌كه از سوي مقام معظم رهبري شعار امسال به سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني قرار داده شد ما نيز در نمايشگاه بيستم قرآن كريم به تبيين مباني عقيدتي اين موضوع خواهيم پرداخت.

حسيني با بيان اين‌كه «بخش تئاتر و هنرهاي تجسمي و ديگر بخش‌هاي هنري از جمله بخش‌هاي بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم خواهد بود» گفت: در جهت برگزاري اين نمايشگاه، دستگاه‌هاي متولي هماهنگي مناسبي با يكديگر دارند و تخصيص اعتبارات مربوط به فعاليت‌هاي قرآني از جمله مواردي است كه اين امر را تسريع بخشيده است.

وي اظهار كرد: از جمله برنامه‌هاي جنبي نمايشگاه قرآن امسال، تلاوت قاريان ممتاز بين‌المللي و قرائت ادعيه تا پاسي از شب است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار كرد: از جمله بخش‌هاي ديگري كه در جهت حضور آن در بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم تلاش خواهيم كرد بازديد از اين نمايشگاه از طريق دسترسي به فضاي مجازي است تا از اين طريق افراد گوناگون در سرتاسر جهان بتوانند با اين نمايشگاه ارتباط برقرار كنند.

حسيني پيگيري مطالبات مقام معظم رهبري و عرصه توجه به قرآن و حفظ و اهتمام به معارف آن را در قالب‌هاي جذاب از جمله‌ ديگر مواردي دانست كه در جهت عملياتي ساختن آن‌ها همراه با همكارانش تلاش خواهد كرد. به گزارش ايسنا، در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام والمسلمين حميد محمدي نيز با بيان اين‌كه «بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم علاوه بر بخش‌هاي سي‌گانه سال گذشته خود، همراه با 9 بخش جديد برگزار خواهد شد» گفت: رويكرد امسال ما به اين نمايشگاه به عنوان يك تفرجگاه معنوي همراه با فضاي پرشور و با احساس معنوي بالا است. وي از جمله ديگر بخش‌هاي بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم را برگزاري نشست‌هاي علمي دانست و ادامه داد: در دوره گذشته با برگزاري چنين نشست‌هايي سعي شد تا بر ترويج دانش‌هاي بنيان‌قرآن تلاش كنيم و در اين زمينه نيز آثاري را در دست تهيه داريم كه برخي از آن‌ها در آستانه نمايشگاه بيستم به انجام خواهند رسيد. رييس مركز هماهنگي توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني كشور گفت: با توجه به فضاي بيداري اسلامي حال حاضر برخي از كشورهاي جهان، شعار "قرآن، فرهنگ بيداري" براي بيستمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم در نظر گرفته شده است تا به وسيله آن به جهانيان اعلام كنيم كه اين بيداري فرهنگ خود را از قرآن مي‌گيرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha