• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۸:۲۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91052213250

/ما و ماه مهماني خدا/

براي حفظ دستاوردهاي ماه رمضان از گناه دوري كنيم

براي حفظ دستاوردهاي ماه رمضان از گناه دوري كنيم

مدير مدرسه علميه سفيران هدايت حضرت ابوطالب(ع)، گفت: نبايد به گونه‌اي رفتار كنيم كه دستاوردهايمان در ماه مبارك رمضان از بين برود.

مدير مدرسه علميه سفيران هدايت حضرت ابوطالب(ع)، گفت: نبايد به گونه‌اي رفتار كنيم كه دستاوردهايمان در ماه مبارك رمضان از بين برود.

حجت‌الاسلام والمسلمين مجيد سينايي در گفت‌وگو با خبرنگار دين و انديشه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، پيرامون چگونگي حفظ دستاوردهاي ماه مبارك رمضان، اظهار كرد: بر مبناي احاديث و روايات معصومين (ع)، نبايد اجازه دهيم آنچه كه در اين ماه به دست آورده‌ايم از دستمان برود.

وي افزود: به طور مثال نبايد با يك غيبت يا بردن آبروي يك مومن باعث شويم كه آنچه كه در ماه مبارك رمضان اندوخته‌ايم، مانند محتوي يك كوزه پر از عسل با افتادن جسمي ناپاك و نجس از دست رفته و از بين برود.

مدير مدرسه علميه سفيران هدايت حضرت ابوطالب(ع)، گفت: از جمله ابزارهايي كه مي‌توان از آن‌ها در حفظ دستاوردهاي ماه مبارك رمضان استفاده برد، اين است كه در فضاها و اماكني مثل مساجد كه در طول ماه مبارك رمضان با آن‌ها ارتباط داشته‌ايم و فضاهايي نوراني بوده‌اند، همچنان ارتباطمان را حفظ كنيم. زيرا بودن در اين فضاها باعث مي‌شود كه ما در گناه نيفتيم و اگر در ماه رمضان هرشب به مسجد مي‌رفتيم بعد از اين ماه حداقل در هفته يك بار به مسجد برويم تا همچنان اين ارتباط را حفظ كنيم.

سينايي با بيان اين‌كه «شايد اراده ما در حفظ دستاوردهاي ماه رمضان ضعيف باشد ولي اين ابزار ما را در حفظ آن‌ها كمك مي‌كنند» ادامه داد: حفظ ارتباط با افراد خوب مخصوصا علما، از جمله ديگر مواردي است كه ما مي‌توانيم جهت حفظ ماه مبارك رمضان از آن بهره ببريم. مثلا ما اگر هرشب پاي منبرهاي اين‌گونه افراد مي‌نشستيم، حال سعي كنيم حداقل در هفته يك بار يك موعظه بشنويم.

وي گفت: مطلب سوم نيز اين است كه ابزارها، امكان و اشخاصي را كه وقتي در كنار آ‌ن‌ها قرار مي‌گيريم و نسبت به انجام گناه شجاعت پيدا مي‌كنيم را آرام آرام ترك كنيم و از اين موارد مي‌توان به ماهواره، فيلم‌هاي نامناسب و افرادي كه شجاعت و جسارت در گناه دارند اشاره كرد.

مدير مدرسه علميه سفيران هدايت حضرت ابوطالب (ع)، با بيان اين‌كه «نبايد به نوعي رفتار كنيم كه پس از يك ماه زحمت، با يك غيبت يا بردن آبروي مومن همه آن‌ها را از بين ببريم» گفت: به طور مثال از عوامل موفقيت آيت‌الله حاج شيخ حسنعلي نخودكي(ره)را اين مي‌دانند كه اگر كار خيري انجام مي‌دادند و ثوابي كسب مي‌كردند، اثراتش را حفظ كرده و نمي‌گذاشتند آن موارد ثواب از بين بروند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha