• یکشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۲ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 92040200851

همایش بین‌المللی دکترین مهدویت

پورسیدآقایی: پاسداشت اندیشه‌ مهدوی، آستانه‌ تحمل افراد را بالا می‌برد

پورسیدآقایی: پاسداشت اندیشه‌ مهدوی، آستانه‌ تحمل افراد را بالا می‌برد

دبیر نهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت گفت: اگر مهدویت را اندیشه‌ی رهبری جهان بدانیم این اندیشه نیازمند مبانی و اصول خود است. که در صورت تبیین نگاه صحیح ما به آموزه‌ی مهدوی حاصل می‌شود.

دبیر نهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت گفت: اگر مهدویت را اندیشه‌ی رهبری جهان بدانیم این اندیشه نیازمند مبانی و اصول خود است. که در صورت تبیین نگاه صحیح ما به آموزه‌ی مهدوی حاصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود پورسید آقایی در نهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در حال برگزاری است، با بیان این‌که «حضور در این گونه مجالس تعظیم شعائر الهی است» گفت: ما در مواجهه با آموزه‌ی مهدویت رویکردهای مختلفی از مناظر گوناگون می‌توانیم داشته باشیم که از مهمترین آنها نگاه راهبردی است.

دبیر نهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، با بیان این‌که «خاستگاه نگاه راهبردی به آموزه‌ی مهدویت و تلاش به جهت تبیین آن باید از حوزه‌های علمیه صورت گیرد» گفت: به همین جهت موسسه آینده روشن با حضور چند نفر از فضلای حوزه تشکیل شد.

پورسید آقایی با بیان این‌که «نگاه راهبردی و کاربردی به بخش مهدویت باعث ایجاد موضوع ولایت فقیه شده است» گفت: آیت‌الله مومن، حجت‌الاسلام والمسلین ابوترابی فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین اختری، سرلشگر فیروزآبادی، سردار احمدی‌مقدم و جمعی از استادان و فضلای حوزه از جمله کسانی هستند که با حضور در موسسه آینده روشن در عرصه‌ی تببین هر چه بهتر آموزه‌ی مهدویت تلاش می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سالیان اخیر تاکنون شاهد بودیم که با وجود آنکه همسایگان کشور ما با مشکلات فراوانی روبرو بوده‌اند اما ایران ساحل آرامش بود و این به برکت ولایت بوده است. زیرا برای ما نقش‌های بسیاری داشتند که به برکت ولایت و ولایت فقیه خنثی شد.

وی با پرشکوه خواندن انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری، گفت: این مهم لبیکی به مطالبه مقام معظم رهبری در این عرصه بود.

دبیر نهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت اظهار کرد: پاسداشت اندیشه‌ مهدوی دارای آثار فردی و اجتماعی است که از جمله آن می‌توان به این مهم اشاره کرد که آستانه‌ی تحمل افراد را در سطح جامعه بالا می‌برد و خداوند مشکلات کسانی که در این عرصه‌ قدم بر می‌دارند را مرتفع می‌سازد.

پورسید آقایی با اشاره به سخنی از امام راحل در رابطه با وظیفه‌ی مسوولان کشور در جامه‌ی عمل پوشاندن به اهداف جهانی اسلام اظهار کرد: بر اساس نگاه ایشان مشکلات داخلی نباید ما را از نگاه جهانی اسلام مایوس ساخته و منصرف سازد. زیرا حل مشکلات داخلی در گرو دستیابی ما به این اهداف عالی است.

وی در ادامه به توضیحاتی در رابطه با عملکرد دبیرخانه‌ نهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، پرداخت و گفت: از تعداد 105 مقاله خارجی 15 مورد و از میان مقالات فارسی 22 مقاله در قالب چهار کمیسیون در طول 2 نیمروز فرصت طرح در نهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت را دارند و در آینده این مجموعه مقالات به چاپ خواهند رسید.

دبیر نهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با بیان این‌که «حوزه‌های علمیه مخصوصا پس از انقلاب رویکردی جدی به حوزه‌ی مهدویت داشته‌اند» افزود: امیدوارم با همراهی آیت‌الله حسینی بوشهری سطح 4 دوره‌ی مهدویت که معادل دکتری است در حوزه‌های علمیه و با همراهی آیت‌الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق (ع) در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا راه‌اندازی شود.

به گزارش ایسنا،‌ در این مراسم آیت‌الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه کشور، سردار رحیم صفوی، مشاور عالی رهبری و جمعی از نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید و جمعی از مهمانان داخلی و خارجی حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha