• یکشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 92052715594
  • منبع : نمایندگی سمنان

کاهش 9.8 درصدی ازدواج و 3.8درصدی طلاق در استان سمنان

کاهش 9.8 درصدی ازدواج و 3.8درصدی طلاق در استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل ثبت احوال استان سمنان از کاهش 9.8 درصدی ازدواج و 3.8درصدی طلاق در این استان خبر داد.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان از کاهش 9.8 درصدی ازدواج و 3.8درصدی طلاق در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، عباسعلی طالب بیدختی در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان اظهار کرد: آمار ثبت ازدواج در استان سمنان طی چهار ماهه نخست امسال یک هزار و ۹۴۰ مورد بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9.8 درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: در این مدت یک هزار و ۷۵ مورد فوت نیز در استان به ثبت رسیده که نسبت به چهار ماهه سال قبل چهار درصد افزایش دارد.

طالب بیدختی به آمار ثبت طلاق در استان اشاره کرد و گفت: وقوع طلاق با 3.8 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۳۷۶ مورد رسیده است.

وی به ارتقای شاخص‌های ثبت احوال در استان اشاره و خاطرنشان کرد: مهلت قانونی ثبت ولادت در این مدت به میزان 7.9 درصد، ثبت تا یکسال ولادت 7.6 درصد، مهلت قانونی وفات 3.31 درصد و ثبت تا یکسال وفات 3.5 درصد رشد داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان سمنان همچنین از آغاز صدور کارت هوشمند ملی برای عموم مردم این استان از هفته دولت خبر داد.

همچنین علیرضا خلخالی معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان در این نشست گفت: کاهش ازدواج دلایلی مختلفی دارد که توسعه، صنعتی شدن و تحصیل از جمله این عوامل است.

وی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در استان سمنان به ۲۷ سال رسیده است، اظهار کرد: این رقم نسبت به میانگین کشوری نیز بالاست و این امر برای استانی مذهبی چون سمنان مناسب نیست.

وی با ابراز خرسندی از کاهش نرخ طلاق در این استان افزود: وضعیت طلاق نسبت به ازدواج به ازای هر 5.5 مورد یک مورد است.

خلخالی میانگین این نرخ در کشور را 1.9 بیان کرد و افزود: این رقم در استان سمنان دو است و دستگاههای فرهنگی تاثیرگذار باید در این عرصه تلاش بیشتری نمایند تا علاوه بر افزایش نرخ ازدواج، شمار وقوع طلاق نیز کاهش یابد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در افزایش جمعیت گفت: جمعیت ایران به سوی پیری می‌رود و باید برای افزایش جمعیت برنامه‌ریزی شود تا در آینده با مشکلاتی موجه نشویم.

معاون استاندار سمنان با تاکید بر اهمیت ثبت احوال در فرآیند امنیتی و جمعیتی در کشور تاکید کرد: فرآیند فعالیت‌های ثبت احوال در استان سمنان در سال‌های اخیر رشد و توسعه خوبی داشته و در بسیاری از موارد رتبه‌های برتر کشوری را کسب کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha