• سه‌شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۲ / ۰۹:۱۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 92092617839
  • خبرنگار : 71404

در نقدی بر عملکرد شبکه بازار

شهریاری: شبکه‌ای راه‌اندازی می‌شود اما فکر ادامه‌ آن نیستند

شهریاری: شبکه‌ای راه‌اندازی می‌شود اما فکر ادامه‌ آن نیستند

محمود شهریاری درخصوص عملکرد حال حاضر شبکه بازار و اختصاص بخش اعظم برنامه‌های این شبکه به تبلیغات خاطرنشان کرد: متاسفانه وقتی شبکه‌ای راه اندازی می‌شود،‌ انگار دیگر فکر ادامه فعالیت آن و حفظ مخاطبانش را نمی‌کنند؛ این اتفاق بدی است و مدیران باید فکری در این زمینه داشته باشند.

محمود شهریاری درخصوص عملکرد حال حاضر شبکه بازار و اختصاص بخش اعظم برنامه‌های این شبکه به تبلیغات خاطرنشان کرد: متاسفانه وقتی شبکه‌ای راه اندازی می‌شود،‌ انگار دیگر فکر ادامه فعالیت آن و حفظ مخاطبانش را نمی‌کنند؛ این اتفاق بدی است و مدیران باید فکری در این زمینه داشته باشند.

این مجری تلویزیون که زمانی با شبکه بازار همکاری می‌کرد، به خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: مدیر شبکه بازار، مدیر کار کشته‌ای است و قطعا راهکارها را بهتر از ما می‌داند؛ چرا که ایشان پیش از این مدیریت شبکه تهران و جام‌جم را نیز عهده‌دار بود؛ بر این اساس قطعا می‌داند که باید برای جذب مخاطب چه کار کند اما اگر این اتفاق در شبکه بازار نمی‌افتد و این روزها می‌بینیم که این شبکه صرفا تبلیغاتی شده است حتما دست ایشان از لحاظ بودجه بسته است.

وی افزود: دوره‌ای که بنده مجری برنامه «از همین امروز» شبکه بازار بودم‌، مدیر شبکه بازار خودش اذعان داشت که برنامه مخاطبان زیادی پیدا کرده است. در حال حاضر هم قطعا به خاطر کمبود بودجه است که این مساله به وجود آمده است که به نظرم باید مدیران فکری کنند.

او خاطرنشان کرد: این خیلی بد است که شبکه‌ای راه‌اندازی شود اما فکر ادامه‌ی آن و مخاطبش را نکنند. این اتفاق باعث می‌شود حرکت‌های خوب سابق خیلی جالب نشوند و در نطفه از بین برود.

شهریاری در ادامه‌ی صحبت‌هایش با اشاره به مشکل کمبود بودجه تلویزیون یادآور شد: متاسفانه در حال حاضر همه شبکه‌های تلویزیونی با کمبود بودجه روبرو هستند و نمی‌توانند خودشان برنامه‌هایشان را به شکل مستقل پیش ببرند و قطعا به حمایت‌کنندگان احتیاج دارند؛ ضمن اینکه حمایت کنندگانی هم که همکاری می‌کنند به دلیل اینکه خیلی افراد متخصص نیستند می‌خواهند به شکل مستقیم درباره‌ی کالا و شرکتشان صحبت شود با این اتفاق متاسفانه دیگر جذابیتی برای مردم هم ندارند.

او تاکید کرد: زمانی که هر مبحثی با فرهنگ گره بخورد حتما ماندگارتر می‌شود‌، مباحث اقتصادی هم بخشی از فرهنگ جامعه محسوب می‌شود؛ به عنوان مثال اگر مقوله صرفه‌جویی را در نظر بگیریم پیش از این که اقتصادی باشد‌، فرهنگی است. شبکه بازار هم ضمن اینکه پیش از این برنامه‌های اقتصادی داشت در کنارش یکسری برنامه‌های فرهنگی اقتصادی هم داشت؛ به عنوان مثال برنامه «از همین امروز» که از شبکه بازار پخش می‌شد یک برنامه کاملا فرهنگی اقتصادی بود که ویژه مشاغل خانگی بود و در واقع تاثیرات این مشاغل را بر اقتصاد خانواده بررسی می‌کرد.

شهریاری در پایان با اشاره به اجرایش در برنامه فیتیله به ایسنا گفت: خدا را شکر این برنامه مخاطبان زیادی پیدا کرده است و آمار مخاطبان آن بالا رفته است تنها دغدغه گروه فیتیله حضور اسپانسر شرکت‌کننده بود به دلیل اینکه اسپانسر برنامه با کودکان و نوجوانان مرتبط نبود ما اسپانسر برنامه را تغییر دادیم. در حال حاضر اسپانسر برنامه فیتیله نرم‌افزارهای مربوط به کودک و نوجوان و همچنین خیریه گلستان علی(ع) است که کاملا فرهنگی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha