• جمعه / ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 92111107334
  • خبرنگار : 71219

تشریح شیوه کار ستاد آرای‌ مردمی فیلم فجر

تشریح شیوه کار ستاد آرای‌ مردمی فیلم فجر

اعضای ستاد جمع‌آوری آرای مردمی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای پاسداشت آرای مردم قسم یاد کردند.

اعضای ستاد جمع‌آوری آرای مردمی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برای پاسداشت آرای مردم قسم یاد کردند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محسن هاشمی، مدیر اجرایی و برنامه‌ریزی جمع‌آوری آرای مردمی، صبح یازدهم بهمن‌ماه در نشستی در خانه سینما توضیح داد: سال‌های قبل آرای مردمی با سه گزینه ضعیف‌، متوسط و خوب‌، جمع‌آوری می‌شد اما امسال پنج گزینه «اصلا نپسندیدم » بدون امتیاز،‌ «نپسندیدم» یک امتیاز،‌ «میانه» دو امتیاز، «پسندیدم» سه امتیاز و «خیلی پسندیدم» چهار امتیاز درنظر گرفته شده است.

او گفت: زمانی که آرا سه‌گزینه‌ای باشد، نتیجه‌ای که برای فیلم‌های دوم و سوم به دست می‌آید واقعی نخواهد بود، اما در شرایط فعلی وضعیت دقیق‌تر بررسی خواهد شد.

هاشمی که در میان اعضای این ستاد که قرار است در سینماهای مردمی حضور داشته باشند،‌ سخن می‌گفت بیان کرد: دفتر جشنواره ابتدا اصرار داشت که شیوه رای‌گیری همانند گذشته باشد اما خانه سینما گفت، تمایلی برای انجام این کار با این شیوه ندارد و اگر قرار است خانه سینما مسئول باشد‌، تمام کار و الگوریتم را برعهده خواهد گرفت.

او با تاکید بر اینکه رای‌گیری در بخش تماشاگران مردمی طبق مقررات جشنواره فقط در بخش سودای سیمرغ انجام خواهد شد،‌ گفت: ما در آبان‌ماه پیشنهاد رای‌گیری مکانیزه را به دفتر جشنواره ارائه کردیم که به هر دلیلی پاسخی دریافت نکردیم و در نهایت اعلام شد که خانه سینما مسئول جمع‌آوری آرای مردمی باشد،‌ که 28 دی‌ماه برنامه‌ریزی آن را طراحی کردیم.

او همچنین یادآور شد که در سال‌های گذشته که خانه سینما در این بخش حضور داشت فقط مشارکت می‌کرد، اما امسال مقررات، آیین‌نامه و الگوریتم رای‌گیری را خانه سینما آماده می‌کند.

مدیر اجرایی و برنامه‌ریزی آرای مردمی جشنواره فیلم فجر خطاب به اعضای ستاد گفت: یکی از وظایف اصلی شما ترغیب و راهنمایی کردن مردم به رای دادن است چون هرچه تعداد آرا بیشتر باشد صحت آمار دقیق‌تر خواهد بود. در این راستا در تعدادی از سینماهای مردمی صندوق‌هایی آماده خواهد شد‌، تا مردم آرای خود را در آن بریزند.

به گفته هاشمی، این سینماها در شمال،‌ غرب‌، مرکز‌، شرق‌ و جنوب تهران عبارتند از سینما فرهنگ 1، 2، 3‌، سینما ملت 1، 2، 3، 4، اریکه ایرانیان‌، زندگی ‌، سمرقند،‌ آزادی‌، شهر هنر(سینما‌آزادی)، استقلال‌، فلسطین‌، تیراژه‌، ماندانا،‌ شکوفه‌، کیان‌ و تماشا.

او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد، اعضای ستاد موظف هستند نظرسنجی را به صورت پرسش و پاسخ و مصاحبه‌ای با مردم انجام دهند تا مشخص شود که دیدگاه مردم درباره سینما،‌ هزینه‌های آن و ... چگونه است. براین اساس قرار است در هر روز هر کدام از اعضای ستاد با 10 نفر مصاحبه داشته باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه رای‌گیری در سانس‌های کم‌اقبال، میانه و خوش‌اقبال و به شکل مشخص انجام خواهد شد‌، گفت: فیلم‌هایی در رای‌گیری و رکوردگیری قرار می‌گیرند که در سه روز ابتدایی جشنواره حضور داشته باشند.

همچنین آرا پس از شمارش روزانه به دفتر جشنواره فرستاده می‌شوند و سپس روی وب‌سایت خانه سینما منتشر می‌شوند.

او تاکید کرد: به جز روز اول جشنواره‌، آرای اعلام‌شده در روزهای بعد از ابتدای جشنواره تا آن روز را در بر خواهد داشت.

به گزارش ایسنا‌، در پایان این جلسه اعضای ستاد قسم‌نامه‌ای را برای حفظ آرای مردمی در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر خواندند.

همچنین در این جلسه تیزر آرای مردمی پخش شد که در آن آتیلا پسیانی تماشاگران را به رای دادن پس از پایان دادن فیلم دعوت می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha