• دوشنبه / ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 93031206285
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

در جاده تبریز- آذرشهر؛ تریلر عابر پیاده را زیر گرفت

در جاده تبریز- آذرشهر؛ تریلر عابر پیاده را زیر گرفت

ایسنا/آذربایجان شرقی مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی از مرگ یک عابر پیاده در محور تبریز - آذرشهر در برخورد با یک دستگاه تریلر خبر داد.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی از مرگ یک عابر پیاده در محور تبریز - آذرشهر در برخورد با یک دستگاه تریلر خبر داد.

حبیب حسینقلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان‌شرقی، گفت: این حادثه در ساعت 7:50 صبح امروز (دوشنبه 12 خرداد) به اتاق فرمان 115 استان گزارش شد.

وی ادامه داد: تکنسین‌های اعزامی از پایگاه خسروشاه اورژانس 115، مرگ عابر پیاده را به علت شدت ضربه وارده، در محل تأیید کردند.

مسوول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، میزان بالای کشته شدن عابران پیاده در تصادفات را به دلیل نهادینه نشدن فرهنگ عبور از خط کشی عابر پیاده و استفاده از پل هوایی در میان شهروندان جامعه عنوان کرد و گفت: در بسیاری موارد مشاهده شده که به فاصله کمی از محل وقوع حادثه تصادف عابر پیاده با خودرو، پل هوایی یا گذرگاه خط کشی ویژه تردد عابر پیاده وجود داشته است.

وی یادآور شد: بر اثر سهل انگاری، تنبلی، عجله و هزاران دلیل و بهانه دیگر که البته هیچ کدام آنها منطقی هم نیست، فاجعه جبران ناپذیری رقم خورده که به بهای مرگ انسانی تمام شده است.

حسینقلی‌زاده با بیان اینکه رعایت نکردن قوانین مربوط به عبور از گذرگاه عابر پیاده و پل هوایی در جامعه مختص قشر خاصی نیست، گفت: اگرچه در برخی موارد سالمندان به دلیل کهولت سن حاضر به استفاده از پل هوایی نیستند، اما در موارد بسیاری دیده می‌شود جوانان و افراد میانسال ترجیح می‌دهند به جای تردد ایمن از پل هوایی با عبور از عرض بزرگراه و تحمل مشقات فراوان برای گذشتن از نرده‌های بلند وسط بزرگراه، خطر تصادف با خودروهایی که با سرعت بالای 100 کیلومتر در حال عبورند را به جان بخرند.

به گزارش ایسنا، آمارها نشان می‌دهد سالانه بیش از یک هزار عابر پیاده بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و این در حالی است که حدود 45 درصد از تلفات تصادفات درون شهری و نزدیک به 40 درصد تصادفات جاده‌ای را عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

آمار بالای تلفات عابرین پیاده در تصادفات، از یک سو بیانگر بالا بودن نرخ تصادف عابران پیاده و از سوی دیگر آسیب‌پذیر بودن آنها در چرخه ترافیک، خودرو و تصادفات است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha