• دوشنبه / ۲۴ آذر ۱۳۹۳ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 93092413947
  • خبرنگار : 71456

از سرگیری پروازهای باری اوربیتال ساینس

از سرگیری پروازهای باری اوربیتال ساینس

شرکت فضایی «اوربیتال‌ ساینس» که اواخر ماه اکتبر موشک بدون سرنشین آنتارس آن پس از پرتاب منفجر شد، پروازهای باری خود به آژانش بین‌المللی فضایی را اواخر سال 2015 از سر خواهد گرفت.

شرکت فضایی «اوربیتال‌ ساینس» که اواخر ماه اکتبر موشک بدون سرنشین آنتارس آن پس از پرتاب منفجر شد، پروازهای باری خود به آژانش بین‌المللی فضایی را اواخر سال 2015 از سر خواهد گرفت.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد تحت قراردادی با شرکت United Launch Alliance (یکی از شرکای شرکت‌های لاکهید مارتین و بوئینگ) قرار است اواخر سال 2015 پرتاب فضاپیمای باری سیگنوس بر روی موشک «اطلس 5» از پایگاه کیپ‌ کارناوال فلوریدا انجام شود.

همچنین قرار است پروازی از این دست سال 2016 و در صورت نیاز با موشک «اطلس 5» دوم انجام شود. ظرفیت پرتاب بالای موشک «اطلس 5» به سیگنوس امکان حمل 35 درصد بار بیشتر به ایستگاه بین‌المللی را در مقایسه با «خدمات بازتجهیز تجاری» (CRS) دیگر در سال 2015 فراهم می‌کند.

شرکت اوربیتال ساینس همچنین اعلام کرد معرفی نوعی سیستم محرکه را برای موشک آنتارس سرعت می‌بخشد و انجام سه پرتاب باری دیگر را در سال 2016 با استفاده از این سامانه به‌روز‌شده، در برنامه دارد. عملکرد موشک به‌روزشده آنتارس به فضاپیمای سیگنوس در هر یک از ماموریت‌هایش امکان تحویل‌دادن بیش از 20 درصد محموله بیشتری را در مقایسه با طرح‌های پیشین می‌دهد.

انتظار می‌رود نخستین سیستم‌های محرکه اواسط سال 2015 در مرکز «تجهیزات پرواز والوپس» به مرحله نهایی مونتاژ برسند تا فرآیند یکپارچه‌کردن آن‌ها با موشک آنتارس آغاز شود.

موشک آنتارس، 28 اکتبر پس از بلندشدن از مرکز «تجهیزات پرواز والوپس» ناسا واقع در شرق ویرجینیا منفجر شد. این ماموریت سومین پرواز باری شرکت اوربیتال ساینس به ایستگاه بین‌المللی بود که تحت قراردادی 1.9 میلیارد دلاری انجام می‌شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha