• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۳ / ۰۸:۰۱
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93101407030
  • منبع : مطبوعات

یاریگل:

وحدت جوامع اسلامی در مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان شکل می‌گیرد

وحدت جوامع اسلامی در مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان شکل می‌گیرد

یک استاد و پیشکوست قرآنی اظهار کرد: قرآن، موجب وحدت جوامع اسلامی است و این وحدت در رویدادهایی همچون مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان شکل می‌گیرد.

یک استاد و پیشکوست قرآنی اظهار کرد: قرآن، موجب وحدت جوامع اسلامی است و این وحدت در رویدادهایی همچون مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بهروز یاریگل در گفت‌وگویی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که از 11 تا 14 دی‌ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد در حال برگزاری است، گفت: توجه به قرآن و شور و اشتیاقی که در کشور ما در زمینه قرآن وجود دارد بی‌نظیر است.

وی در ادامه گفت: طی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان می‌توانیم فرهنگ ناب اسلامی به ویژه در حوزه قرآن را به جهانیان معرفی کنیم زیرا قرآن کریم یک بحث بین‌المللی بوده و شیعه و سنی نمی‌شناسد. با قرآن است که می‌توانیم کشور خود را به جهان بشناسانیم و تمامی کشورهای اسلامی را به وحدت و یکپارچگی برسانیم.

یاریگل افزود: جمهوری اسلامی ایران، کشور قرآن و اهل بیت(ع) است و هیچ کس بر این اصل شک ندارد و به همین جهت است که تبلیغات ما در سطح بین‌المللی باید بر مبنای قرآن باشد زیرا قرآن موجب وحدت جوامع اسلامی است که این اتفاق در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان و مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران رخ می‌دهد.

وی در ادامه گفت: درست است که مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان با حضور دانشجویان جهان اسلام برگزار می‌شود اما برای اثرگذاری بیشتر مسابقات، باید ببینیم مسئولیت اعزام این دانشجویان در هر کشور چه کسانی هستند و پس از اینکه آنها را شناسایی کردیم ارتباطات خود را با آن افراد و ارگان‌ها گسترش دهیم تا تبلیغاتی بیشتری از این مسابقات در دیگر کشورها انجام داده و اثرگذاری بیشتری در سطح جهان اسلام داشته باشیم.

یاریگل افزود: دانشجویی که برای شرکت در این مسابقات به ایران می‌آید یک نماینده است که پس از مسابقات برمی‌گردد هرچند که همین حضور دانشجویان در مسابقات دستاوردهای بسیار خوبی به همراه دارد اما باید ببینیم چه نهادهایی این قاریان و حافظان قرآن را معرفی می‌کنند تا از آنها برای تبلیغات بیشتر نظام جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها استفاده کنیم.

این استاد قرآن در ادامه عنوان کرد: نکته دیگری که در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان باید مورد توجه مسئولان و برگزارکنندگان باشد این است که مسئولان ما علاوه بر جوانب مسابقه باید خودشان نیز بسیار بااخلاق و مهربانانه با قاریان و حافظان شرکت کننده برخورد کنند تا از این طریق باعث تبلیغ دین شده و نظام جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک کشور قرآنی و اهل بیتی تبلیغ کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: ایجاد زمینه برای بازدید اساتید، داوران و شرکت‌کنندگان سایر کشورها از دستگاه‌ها و سازمان‌های قرآنی کشور به منظور معرفی فعالیت‌های قرآنی نظام و آشنایی آنها با دستاوردهای قرآنی ما از دیگر اقدامات خوبی است که در حاشیه برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان می‌تواند دنبال شود؛ هرچند که تاکنون نیز این اتفاق افتاده و شاهد بودیم که داوران و شرکت‌کنندگان این مسابقات به بازدید از سازمان دارالقرآن الکریم آمده و با فعالیت‌های این سازمان آشنا شدند.

یاریگل برگزاری محافل انس با قرآن که همزمان با برگزاری مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان در حال انجام است را اقدام بسیار مثبت و ضروری دانست و گفت: برگزاری محافل قرآنی به منظور تلاوت قاریان و حافظان شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات اقدام بسیار شایسته‌ای است که امیدواریم با جدیت ادامه پیدا کند تا تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور آموزش صوت و لحن، وقت و ابتدا و... برای دانشجویان شرکت‌کننده با حضور اساتید قرآنی کشورمان را از دیگر اقدامات اثرگذار دانست و عنوان کرد: این کارگاه‌های آموزشی می‌تواند در حاشیه برگزاری مسابقات برپا شود تا انگیزه بیشتری بین دانشجویان مسلمان برای فعالیت‌های قرآنی ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از 11 تا 14 دی‌ماه در سالن همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha