• یکشنبه / ۱۴ دی ۱۳۹۳ / ۱۸:۱۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 93101407675
  • منبع : مطبوعات

حاج‌ابوالقاسم: نماینده ما در رشته حفظ به لحاظ وقف و ابتدا عالی بود

حاج‌ابوالقاسم: نماینده ما در رشته حفظ به لحاظ وقف و ابتدا عالی بود

داور پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در رشته حفظ گفت: نماینده ایران در فینال رشته حقظ از نظر وقف و ابتدا عالی بود.

داور پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در رشته حفظ گفت: نماینده ایران در فینال رشته حقظ از نظر وقف و ابتدا عالی بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم در گفت‌وگویی با اشاره به پایان یافتن رقابت‌های فینال رشته حفظ در این دوره از مسابقات، گفت: نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ رقابت‌های فینال کمتر از آن چیزی که انتظار داشتم ظاهر شد و توقع من بیش از این‌ها بود.

وی افزود: نماینده ایران در این مسابقات در حسن حفظ دو اشکال داشت و هر چند که این اشکالات جزئی بود اما ای کاش همین اشکالات هم نبود.

حاج‌ابوالقاسم ادامه داد: حافظ ایرانی از نظر صوت و لحن هم بسیار محتاطانه می‌خواند و بهتر بود یک مقدار در نغمات و الحان تلاوت، تنوع بیشتری داشت و به لحاظ صوتی نیز از فراز و فرود بیشتری برخوردار می‌شد؛ اما به لحاظ وقف و ابتدا، نماینده ما در رشته حفظ عالی بود و در نهایت باید مجموع نمرات را دید.

وی درباره تلاوت دیگر فینالیست‌های رشته حفظ، گفت: حافظ بنگلادش در حسن حفظ 100 نمره را گرفت و لبنان هم یک مقداری کسری نمره داشت. به لحاظ حسن حفظ، حافظ ما در جایگاه خوبی نیست اما آن چیزی که در نهایت نفر برتر را مشخص می‌کند حسن حفظ نیست بلکه مجموع جهات دیگر است که باید برای داوری نهایی در نظر گرفته شود.

داور پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در رشته حفظ اظهار کرد: در مجموع حافظ ایرانی رتبه اول یا دوم رشته حفظ را خواهد داشت؛ زیرا تفاوتش با دیگران در صوت و لحن و تجوید به قدری بود که حسن حفظ را جبران کند.

وی در پایان گفت: شرکت‌کنندگان دیگر کشورها در وقف و ابتدا خوب نبودند و در تجوید هم تقریبا در یک سطح بودند؛ در صوت و لحن نیز به غیر از مصر و لبنان بقیه کشورها ضعیف بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha