• دوشنبه / ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ / ۰۷:۰۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94012408148
  • خبرنگار : 71461

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

عربستانی‌ها نشان دادند در جهل هستند

عربستانی‌ها نشان دادند در جهل هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: عربستانی‌ها به دنیا نشان دادند که صلاحیت اداره خانه خدا را ندارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: عربستانی‌ها به دنیا نشان دادند که صلاحیت اداره خانه خدا را ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا سروستانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «حرکت بسیار زشت و نادرست ماموران عربستانی، اذهان عمومی را خدشه‌دار کرد» اظهار کرد: اینگونه رفتارها نه تنها در شأن مسلمانان نیست بلکه خلاف کل اخلاق در سطح بین‌المللی است و سبب شد که یک خدشه تاریخی برای عربستان به وجود بیاید. آنهایی که مدعای این هستند که ام القرای جهان اسلام‌اند نباید اینگونه رفتار کنند.

وی افزود: این حرکت به قدری زشت بود که باید از خجالت بمیرند حتی محکوم کردن هم فایده‌ای ندارد. آن‌ها به دنیا نشان دادند که صلاحیت اداره خانه خدا را ندارند و پس از اینکه این حرکت زشت رسانه‌ای شد فقط به دستگیر کردن آن دو فرد متخطی اکتفا کردند که این کار کافی نیست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر خاطرنشان کرد: سران کشور عربستان باید از تمام مسلمانان و به ویژه مردم ایران عذرخواهی کنند آن‌ها با این کارشان قلوب مسلمین و به ویژه ایرانیانی که عاشق حرم رسول الله و خانه خدا بودند را جریحه‌دار کردند. به همین سبب بسیاری از هموطنان ما تشخیص دادند که این سفر مستحبی را انجام ندهند.

سروستانی در ادامه با اشاره به انتظاری که مردم از دولتمردان در راستای این امر دارند، گفت: ما از دولتمردان انتظار داریم که با شجاعت و شهامت برخوردهای قانونی و در قالب حقوق بین‌الملل با عربستان داشته باشند و از ارزش‌های دینی و حیثیت ایرانی دفاع کنند و به دولت عربستان نشان دهند که مدافع حیثیت ملی هستند تا دیگر شاهد این گونه رفتارهای زشت نباشیم.

وی افزود: این تنها نقطه و لکه سیاه کشور عربستان نیست. در این روزها شاهدیم که آن‌ها از گروه‌های تکفیری حمایت می‌کنند و با حمایت از آن‌ها سبب می‌شوند که به کودکان زیادی در عراق و یمن آسیب برسد. انتظار ما این است که جامعه جهانی، دولتمردان، شخصیت‌های حقیقی، حقوقی، ملی و سیاسی و به ویژه وزارت امور خارجه با پیگیری‌های خود این حرکت را محکوم کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر یادآور شد: آن‌ها با این حرکتشان نشان دادند که در جهل هستند و اگر ما در مقابل آن‌ها بایستیم دیگر کسی جرأت نمی‌کند این حرکت‌های زشت را انجام دهد. حداقل کار ما این است که باید به دولت عربستان بفهمانیم که جایگاه و قدرش کجاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha