• یکشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۴ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94050401351
  • منبع : نمایندگی فارس

رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت:

در کارهای فرهنگی تمنای مالی نداشته باشیم

در کارهای فرهنگی تمنای مالی نداشته باشیم

رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور گفت: در ترویج معارف دینی نگاه ما به الگوهای وارسته‌ای باشد که برای امروز و فردای ما وجود دارد.

رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور گفت: در ترویج معارف دینی نگاه ما به الگوهای وارسته‌ای باشد که برای امروز و فردای ما وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا سلیمانی در نشست شورای عالی دهه کرامت کشور در شیراز، بیان کرد: نامگذاری روزهای این دهه به نام‌های متناسب و تدوین برنامه‌ها و مطالب از فعالیت‌های محوری این شورا محسوب می‌شود.

وی ثبت روزهایی از ماه ذیقعده به ویژه ششم این ماه به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمدابن موسی(ع) را از جمله برکات فعالیت این شورا نام برد و افزود: در این روز از ظرفیت‌های مختلف برای برگزاری مراسم و برنامه‌های بزرگداشت استفاده خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور با اشاره به روند شکل‌گیری شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور، خاطرنشان کرد: در سال 86 جهت برگزاری جشنواره امام رضا(ع) مقرر شد که برای ساماندهی جشن‌های مردمی شورایی تشکیل شود.

سلیمانی ادامه داد: شورایی با عضویت 31 دستگاه پیگیری برنامه‌های دهه کرامت را در دستور کار قرار داد و بدین ترتیب این شورا فعالیت خود را آغاز کرد.

وی تاکید کرد: در اجرای برنامه‌های دهه کرامت باید هر دو جنبه کیفی و کمی دنبال شود و بنا بر این گذاشته شده که در برنامه‌ها پرچم ائمه اطهار(ع) در 200 نقطه از جهان برافراشته شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: امروز فعالیت‌های دهه کرامت به برکت وجود شورای بزرگداشت دهه کرامت جنبه ملی و فراملی پیدا کرده کرده است.

سلیمانی با بیان اینکه راهی جز شناخت معارف بلند ائمه اطهار(ع) نداریم، خاطرنشان کرد: دنیا سعی دارد با الگوهای بدلی فرهنگ خود را ترویج دهد و این رسالت ماست که در تمام طول سال انجام دهیم و محدود به دهه کرامت منتهی نشود.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: در کارهای فرهنگی که به اهل بیت(علیهم‌السلام) پیوند خورده است نباید تمنای مالی داشته باشیم که اگر با خداوند عهد ببندیم، خداوند به لحظه لحظه عمر ما برکت می‌دهد.

دبیر ستادعالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور بیان کرد: در توسعه حرم حضرت احمدابن موسی(ع) مکانی را برای کاروان‌هایی از جوانان که از مساجد و دانشگاه‌ها و سایر مراکز فرهنگی و مذهبی به زیارت مشرف می‌شوند، اختصاص دهند تا در طول مدت اقامت خاطره خوبی داشته باشند و معرفتی نیز نسبت به این امامزاده بزرگوار به دست آورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha