• سه‌شنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 94060301766
  • خبرنگار : 71431

گاز پیک‌نیک خانه‌ای را در شهرری منفجر کرد

گاز پیک‌نیک خانه‌ای را در شهرری منفجر کرد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار یک منزل مسکونی در شهر ری خبر داد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار یک منزل مسکونی در شهر ری خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح جزییات این خبر گفت: وقوع یک مورد حادثه انفجار در ساعت 22:28 دوشنبه شب به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان دو ایستگاه 9 و 90 را به همراه گروه نجات 17 و بالابر به محل حادثه واقع در شهرری محله حمزه‌آباد اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل افزود: پس از حضور عوامل آتش‌نشانی مشخص شد که انفجار در یک ساختمان 2 طبقه قدیمی به مساحت حدود 80 متر مربع رخ داده و کانون انفجار طبقه دوم این ساختمان بوده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه شدت انفجار به حدی بود که درها و پنجره‌ها از جا کنده شده و دیواره‌های ساختمانی ترک‌های شدیدی برداشته بود، گفت: در هنگام انفجار سه تن شامل زن و مردی میانسال و دختری 7 ساله در خانه حضور داشتند که این افراد تا پیش از رسیدن آتش‌نشانان توسط شهروندان از داخل خانه خارج شده بودند.

به گفته ملکی، هر سه تن دچار سوختگی شده که توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه گروهی از آتش‌نشانان اقدام به ایمن‌سازی محل کرده و گروهی دیگر نیز جست‌وجوی مفقودشدگان احتمالی را در دستور کار خود قرار دادند، تصریح کرد: در بررسی کارشناسان مشخص شد که نشت گاز از گاز پیک‌نیکی و ایجاد شعله و جرقه ناگهانی علت بروز این حادثه بوده است.

ملکی با بیان اینکه خسارات ناشی از این حادثه بالا بود، گفت: عوامل آتش‌نشانی پس از ایمن‌سازی محل به عملیات خود خاتمه دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به بروز این حادثه به شهروندان هشدار داد که از تعمیر لوازم گازسوز و همچنین چک و بررسی این لوازم در فضای بسته خودداری کرده و در صورتی که مجبور به این کار هستند، حتما ضمن باز کردن درها و پنجره‌ها، کار خود را در کوتاهترین زمان ممکن انجام داده و تا قبل از تخلیه کامل گاز از محیط، از استفاده از لوازم برقی و روشن کردن کبریت و فندک خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha