• چهارشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94060402710
  • منبع : نمایندگی قم

آیت‌الله کعبی:

علم، حلم و صراحت در بیان امام رضا(ع)، دشمنان را به زانو درآورد

علم، حلم و صراحت در بیان امام رضا(ع)، دشمنان را به زانو درآورد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: علم، حلم و صراحت بیان امام رضا(ع)، دشمنان را به زانو درآورد و دین تشیع را در ایران گسترش بخشید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: علم، حلم و صراحت بیان امام رضا(ع)، دشمنان را به زانو درآورد و دین تشیع را در ایران گسترش بخشید.

آیت الله عباس کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، با گرامیداشت میلاد حضرت امام رضا(ع) و ایام دهه کرامت گفت: امام رضا(ع) در دورانی زندگی می کردند که خفقان حکام جبار و ستمگر مجالی به توسعه فرهنگ تشیع نمی داد، اما با این وجود تلاش های علمی و هدایت گری های این امام همام، فرصت های مغتنمی در هدایت مردم ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مامون که از حضور امام رضا(ع) احساس خطر می کرد برای کنترل وضعیت و تحقق توطئه‌های خود، امام رضا(ع) را جهت پذیرش ولایت عهدی به ایران دعوت کرد و ثامن الاحجج نیز در جهت ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و تشیع و همچنین خنثی کردن توطئه‌های مامون به ایران سفر کردند.

کعبی اظهار کرد: هجرت امام رضا (ع) به ایران، آثار و برکات زیادی به همراه داشت و در نشر معارف اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی دخیل بود.

وی با اشاره به فعالیت های علمی امام رضا(ع) گفت: ایشان در عصری می زیست که مکاتب مختلف فلسفی و فرقه های بعضا انحرافی رواج فراوانی داشت، از این رو مامون، برگزاری مناظرات علمی را یکی از مهم ترین فرصت ها برای تخریب شخصیت امام رضا(ع) در اذهان عمومی قلمداد می کرد تا به تصور خود بتواند جایگاه ولایت را خدشه دار سازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: امام رضا (ع) که در علم و دانش سرآمد بود با انجام مناظره‌های علمی در مقابل علمای مکاتب مختلف، حقانیت تشیع و اسلام را اثبات کرد.

کعبی خاطرنشان کرد: از طرفی ایرانیان که گرایش ویژه ای به مکتب تشیع داشتند حضور امام رضا(ع) را فرصتی ناب در جهت درک معارف می دانستند به همین دلیل نقشه مشروعیت بخشی به دستگاه خلافت مامون به جریان دیگری تبدیل شد که عشق و مودت مردم ایران را نسبت به امام رضا(ع) فزونی بخشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha