• چهارشنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 94061106980
  • منبع : مطبوعات

دانشگاه فرهنگیان مشهد میزبان همایش تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی

دانشگاه فرهنگیان مشهد میزبان همایش تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و اداره کل آموزش ‌و پرورش خراسان رضوی، همایش علمی پژوهشی «تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی» را برگزار می‌کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و اداره کل آموزش ‌و پرورش خراسان رضوی، همایش علمی پژوهشی «تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی» را برگزار می‌کند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سید حسین مجتبوی افزود: این همایش، هجدهم مهرماه در دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید بهشتی مشهد برگزار می‌شود.

وی گفت: هدف از برگزاری این همایش گسترش فرهنگ رضوی در تعلیم و تربیت، آشنایی با تاثیر فرهنگ رضوی در تعلیم و تربیت، ترغیب پژوهشگران نسبت به سیره رضوی در تعلیم و تربیت و مقایسه الگوهای تعلیم و تربیت موجود با شرایط مطلوب است.

مجتبوی با اشاره به اینکه این همایش در دو سطح استادان حوزه و دانشگاه و دانشجویان و طلاب سطح یک حوزه برگزار می‌شود، افزود: مقالات علمی دریافتی، در صورت کسب امتیازات لازم در فصل‌نامه فرهنگ رضوی منتشر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مبانی، اصول و روش‌های تربیتی در سیره رضوی، الگوهای تربیتی فرهنگ رضوی و ارزیابی نظام تربیتی بر اساس سیره رضوی از جمله محورهای این همایش است.

رئیس دانشگاهیان فرهنگیان خراسان رضوی با بیان اینکه مقالات برگزیده در زمان برگزاری همایش چاپ، منتشر و به صاحبان مقالات تقدیم خواهد شد، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان (پردیس شهید بهشتی مشهد) در ایام برگزاری همایش میزبان صاحبان مقالات برتر خواهد بود.

مقایسه تطبیقی بین نظام تعلیم و تربیت رایج و نظام تعلیم و تربیت از نگاه امام رضا(ع)

دبیر همایش تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی گفت: در این دوره از همایش تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی به بررسی و مقایسه تطبیقی بین نظام تعلیم و تربیت رایج و نظام تعلیم و تربیت از نگاه امام رضا(ع) پرداخته می‌شود.

مجتبوی اظهار کرد: تاکنون کمتر به مقایسه تطبیقی بین نظام تعلیم و تربیت رایج و نظام تعلیم و تربیت از دیدگاه امام رضا (ع) پرداخته شده لذا امسال در همایش این سرفصل را مد نظر قرار داده‌ایم.

وی افزود: تاکنون چند نشست تخصصی با اساتید و صاحبنظران داشته‌ایم و در این نشست‌ها سرفصل‌های کاربردی‌تر را برای همایش تعیین کرده‌ایم تا همایش از حالت کلیشه‌ای خارج شده و به نیازهای جامعه پرداخته شود.

دبیر همایش تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی ادامه داد: کاربردی کردن محورهای همایش به ما کمک می‌کند تا در حوزه فرهنگی چالش‌ها را برطرف و بازخوردهای بهتری را دریافت کنیم.

وی به ذکر سه ویژگی ممتاز همایش تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی پرداخت و گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) همکاری خود را با این جشنواره گسترده‌تر کرده و ضمن حمایت از بنیاد بین المللی امام رضا(ع) زمینه حضور بیشتر دانشگاهیان و اساتید را فراهم کرده است.

مجتبوی با اشاره به کاربردی شدن محورهای این دوره از همایش، تصریح کرد: تبدیل شدن نشریه همایش تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی به یک نشریه علمی پژوهشی، انگیزه اساتید و شرکت کنندگان را برای ارائه مقاله و شرکت در این همایش بیشتر می‌کند.

مجتبوی اظهار کرد: هیئت داوران و هیئت علمی همایش تعلیم و تربیت در فرهنگ رضوی نگاه علمی و پژوهشی بیشتری به همه جنبه‌های این دوره از همایش دارند، بر همین اساس امیدواریم شاهد مشارکت تعداد بیشتری از اساتید حوزه و دانشگاه باشیم.

وی پیشنهاد داد: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در راستای کیفی کردن همایش‌های علمی و پژوهشی می‌تواند علاوه بر انتشار فراخوان عمومی این همایش‌ها، به سمت تولید مقالات سفارشی و شناسایی صاحب نظران در این عرصه حرکت کند تا در هر دوره از جشنواره امام رضا(ع) شاهد ارائه آثار فاخر و وزین علمی باشیم.

وی یادآور شد: فرهیختگان گرامی جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://pbm.cfu.ac.ir مراجعه کنند یا با شماره ۰۹۱۵۹۱۵۳۴۴۲ تماس بگیرند و در صورت نیاز می‌توانند به دبیرخانه همایش به نشانی مشهد، بزرگراه شهید کلانتر، جنب هتل پردیسان، پردیس شهید بهشتی مشهد مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha