• یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۳۹۵ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 95040115531
  • خبرنگار : 71234

اظهارات موافقان طرح دو فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور

اظهارات موافقان طرح دو فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور

موافقان طرح دو فوریتی شفافیت مازاد با تاکید بر اینکه دریافتی های غیرمتعارف باعث آزرده خاطر کردن مردم و خدشه به اعتماد عمومی شده است گفت:‌ برخی مدیران انقلاب اسلامی را سفره ای را می‌دانند که هر کسی می‌تواند از آن برداشت کند، از این رو باید با قانون گذاری جلوی این مدیران را گرفت.

به گزارش ایسنا، سید حسین نقوی حسینی نماینده ورامین در جلسه علنی امروز به عنوان موافق این طرح دو فوریتی گفت: در دستگاه اداری ما فساد و اتفاق ناگواری رخ داد که به دنبال آن انتظار مردم از دستگاه ها ، دولت و قوای سه گانه برخورد و نه سکوت است.

به گفته وی، مردم انتظار دارند مجلس با قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین نقش خود را در این زمینه ایفا کنند، چرا که در موضوع دریافتی های نامتعارف خلع قانونی و نظارتی وجود داشت، ما در مورد بعد نظارت از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی سوال کردیم که در زمان این دریافتی های غیر متعارف کجا بودند از طر ف دیگر معتقدیم باید خلع قانونی نیز پر شود.

نقوی حسینی هم‌چنین گفت: برخی از مدیران معتقدند انقلاب سفره ای است که هر کسی می‌تواند از آن برداشت کند. باید برای قانونمند کردن این موضوع این طرح به تصویب برسد. لازم است مجلس نیز عکس العمل مناسب نسبت به این موضوع داشته باشد.

علی ادیانی نماینده قائم شهر به عنوان موافقت دیگر فوریت گفت: هیچ فوریتی مهمتر از افکار عمومی و رفع آزرده خاطره آن‌ها نیست . امروز برخی مدیران کاری کردند که انگشت اتهام به سمت همه مدیران گرفته شده است.

به گفته وی این طرح انقلابی و باعث تاثیر مدیر پاک دست و جلوگیری از اتفاقاتی از جنس دریافتی های نامتعارف را می گیرد البته برخی از دریافتی ها قانونی بوده اما با دور زدن قانون همراه بوده و سوال این است که نظارت مجلس در این زمینه چگونه بوده است.

وی با اشاره به نامه 53 حضرت علی (ع) در نهج البلاغه گفت:‌طبق فرموده حضرت علی (ع) خواص فزون طلب اقلیت در اجرای عدالت از همه ناراضی تر و در دریافت خواسته هایشان از همه پافشار تر هستند. این اقلیت در نظام مدیریتی کشور ما وجود دارد به طوری که مدیرعامل سابق بانک ملی پول های نجومی گرفت و الان در کانادا خوش می گذارند.

وی گفت: چشم امید مردم به مجلس است تا جلوی این دریافتی های نامتعارف را بگیرد اکنون روز امتحان الهی برای مجلس است و هیچ سرمایه ای بالاتر از حفظ اعتماد عمومی نیست.

به گزارش  ایسنا، نمایندگان سرانجام با بررسی این طرح به صورت یک فوریتی موافقت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha