اقبال شاکری در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به حادثه ریزش در تونل مترو کیانشهر، گفت: کارهای بزرگ قطعا حوادث بزرگی را هم رقم میزنند اما باید از دهها هزار نفر که در عمق زمین که برای تسهیل در رفت و آمد امن و با استاندارد جهانی تلاش میکنند تشکر کنیم.
وی افزود: با این حال باید چند نکته مورد توجه قرار گیرد و نباید ایمنی و کیفیت مهندسی در سایه سرعت اجرا قرار گیرد.
رییس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه از قراردادهای دوعاملی (DB/EPC) در کارهای زیرزمینی نباید استفاده کرد، ادامه داد: در کشور به غلط برای کارهای با ریسک زیاد از این روشها استفاده میشود که هزینه، زمان، حوادث و تغییرات زیادی را به دنبال دارد.
شاکری افزود: حضور دستگاه نظارت مستقل و با صلاحیت شرط اصلی موفقیت پروژههای بزرگی چون مترو است که باید با صبر و حوصله حرفهای آن را ادامه داد.
به گزارش ایسنا، براساس تعاریف در قراردادهای دوعاملی، دو عامل کارفرما و پیمانکار است، که در این نوع قرارداد کارفرما از طریق یک قرارداد، اجرای پروژه را به پیمانکار واگذار میکند.
انتهای پیام
نظرات