• چهارشنبه / ۸ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 95100804696
  • خبرنگار : 71368

واکنش سازمان تاکسیرانی به فعالیت آژانس‌های موبایلی

واکنش سازمان تاکسیرانی به فعالیت آژانس‌های موبایلی

رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران درخصوص فعالیت آژانس‌های موبایلی واکنش نشان داد.

میثم مظفر در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص فعالیت گسترده اپلیکیشن‌ها در موبایل گفت: قانون صراحتا اعلام کرده است که باید حمل و نقل درون شهری اعم از آژانس‌های خودرو و تاکسی‌ها زیر نظر شهرداری تهران فعالیت کند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امنیت این آژانس‌های اینترنتی زیر سوال است، گفت: هیچ‌کس پاسخگوی امنیت و تایید صلاحیت اینگونه خودروها نیست و باید پلیس و سایر ارگان‌های امنیتی با این مساله ورود کنند.

رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به فعالیت گسترده این آژانس‌های موبایلی نیز گفت: نحوه جذب و فعالیت رانندگان این خودروها مشخص نیست و از آنجایی که هیچ‌گونه مجوز فعالیتی ندارد، لازم است ارگان‌های ذیربط به این مساله ورود کنند.

به گزارش ایسنا، مدتی است اپلیکیشن‌های جابه‌جایی مسافر و آژانس‌های موبایلی رونق گرفته و عموم مردم از آن استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۱۱:۳۲

ای بابا چی شده که به فکر امنیت ما مسافرها افتادین؟؟؟ سرویس دهی خوب و منظبط این آژانسها خیلی بهتر از اونی که اتحادیه داره و مجوز داره.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۱۱:۴۲

واقعا هیچ امنيتي درون اين خودرو ها وجود ندارد.تا يك خفاش شب ديگه درست نشه مسولان به فكر نمي افتن

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۱۱:۴۹

چون ارزون و به صرفه هست و هرجا كه باشي سريع مياد ولي تاكسي ها مون اصلا خوب نيست و گرون ترين نرخ مي گرن

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۱۳:۲۹

اتفاقا نحوه فعالیت و جذب این‌ها کاملا مشخص است، اما به نظر می‌رسد چون این اقدام درآمد تاکسیرانی را کاهش داده آنها نگران شده‌اند.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۱۵:۵۴

من هربار در خیابانها خواستم برای خانواده تاکسی دربست بگیرم، نگرانی کرایه های سلیقه ای تاکسیها رو داشتم. اما این سیستم، اولا جلوی اعمال سلیقه راننده ها رو میگیره، ثانیاً در بسیاری از مواقع سریع در دسترس قرار میگیرند، ثالثاً تا جایی که من میدونم، در گزینش راننده هاشون بیشتر از تاکسیرانی حساسیت نشون میدن؛ در نتیجه: معمولا راننده ها افراد باادب و منضبطی هستند. رابعا سیستم امتیازدهی به راننده ها، نوعی ابزار نظارت و کنترل در اختیار مسافر قرار میده که حداقل نتیجه اش، این هست که راننده ماشینش رو تمیز و مرتب نگه داره و هرجور دلش میخاد، رفتار نکنه. غیر از ماشینهای گردشی، الآن خیلی از تاکسیهای خطوط هم تو ساعات شلوغی کرایه ها رو زیاد میکنن. مثلا ساعت4 به بعد خیلی از تاکسیهای خط ونک به رسالت 5000تومان کرایه از مسافر بیچاره میگیرند. حکایت این ماجرا طولانیه؛ آقایان به این این سیستم تاکسیرانی دلشون خوش نباشه

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۱۶:۰۰

همه رانندگان این آژانس ها گواهی عدم اعتیاد و عدم سوپیشینه باید ارایه کنند. همینطور مشخصات کامل راننده و خودرو ثبت هست و مسافر از قبل از سوارشدن به خودرو می تواند مشخصات راننده و خودرو را در گوشی خود ببیند. و حتی برای خانواده ارسال کند. بنابراین خیلی اطمینان بیشتری وجود دارد.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۱۶:۰۵

این آژانس های موبایلی برای کاهش ترافیک به شدت موثرتر است زیرا در آژانس های سنتی پس از رسیدن به مقصد، خودرو خالی به آژانس برمیگردد ولی در این آژانس های موبایلی پس از رسیدن به مقصد،راننده یک مسافر دیگری در همان منطقه سوار میکند و به مسیر جدید میره. بنابراین برگشت خالی ندارند.

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۰۸ ۲۱:۱۰

گرفتن کپی کارت ملی .شناسنامه .آدرس و یک فرم میشود شناسنامه کاری .مگر رانندگان تاکسی چیز بیشتری دارند ? همین ها را ساماندهی کنند که هم امنیت مردم مهیا شود و هم رقابت سالم با تاکسیرانی باشد که هر دو خدمات بهتری ارایه بدهند

avatar
۱۳۹۵-۱۰-۱۱ ۰۰:۳۲

من خودم مشتری دائم این تاکسی های اینترنتیم چون قیمتاشون عقلانی هست از نظر ایمنی خیلی اینن تر از تاکسیه چون مشخصات کامل کسی که با اون سفر می کنید هم در مرکز ثبت شده هم شما میتونید ببینید تمام کسانی که تو این سیستما هستن کپی مدارکشون و گواهی عدم سوء پیشینشون تو مرکز موجوده ولی تو آژانسا اینطور نیست باید امکانی به وجود بیاد که شماره تلفن مشتری دست راننده نیفته وگرنه مشکل دیگری ندارد تاکسی های محترم که یا سرویس مدرسه شدن یا با قیمتای سرسام آورشون کسی جرعژات نمیکنه سوار بشه خلاصه من با این سرویسا دیگه کمتر ماشین خودمو میارم بیرون حالا آژانسیای عزیز اگر میخوان مشریاشونو از دست ندن قیماتاشونو متعادل کنن و برخوردشون با مردمو درست کنن