• دوشنبه / ۲ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 95120200868
  • منبع : نمایندگی زنجان

نجات جان مادر باردار توسط اورژانس هوایی زنجان

نجات جان مادر باردار توسط اورژانس هوایی زنجان

ایسنا/زنجان رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان گفت: جان مادر باردار توسط اورژانس هوایی زنجان نجات پیدا کرد.

«علیرضا زراعت‌چی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که اورژانس هوایی زنجان ساعت 8.34 صبح روز اول اسفندماه برای نجات جان مادر باردار در روستای مرتضی قلی‌کندی آذربایجان‌شرقی اعزام شد، گفت: در پی تماس مرکز هدایت عملیات دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز با مرکز EOC دانشگاه زنجان مبنی بر درخواست اورژانس هوایی جهت امدادرسانی به مادر باردار محصور شده در روستای مرتضی قلی‌کندی آذربایجان‌شرقی(منطقه چاراویماق) به‌علت برف و کولاک و مسدود بودن مسیرهای مواصلاتی روستا بلافاصله اورژانس هوایی زنجان به محل روستا اعزام شد.

وی گفت: تیم اعزامی اورژانس هوایی به همراه یک ماما از بیمارستان آیت‌الله موسوی پس از فرود در روستا اقدامات درمانی پیش‌بیمارستانی لازم را انجام و مادر باردار را که صبح روز اول اسفندماه پس از زایمان در وضعیت بحرانی به سر می‌برد به همراه نوزادش تحت نظر به بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان منتقل کردند.

زراعت‌چی افزود: در سه روز گذشته مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان موفق به نجات جان 9 مادر باردار از روستاهای استان شده است که دو نفر از این افراد توسط اورژانس هوایی خدمات دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه از نجات جان 4 کوهنورد گرفتار در کولاک توسط اورژانس هوایی زنجان خبر داد.

زراعت‌چی با اشاره به این‌که بالگرد اورژانس زنجان 4 کوهنورد گرفتار در کولاک را از ارتفاعات شیلاندر طارم نجات داد، گفت: در پی تماس مدیریت بحران سازمان هلال‌احمر با EOC دانشگاه مبنی بر گرفتار شدن 4 کوهنورد در ارتفاعات شیلاندر و نیاز به حضور بالگرد اورژانس هوایی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان، بالگرد فوریت‌های پزشکی حدود ساعت 12 روز شنبه برای امدادرسانی اعزام شد.

وی خاطرنشان کرد: بالگرد اورژانس زنجان به‌همراه تیم امداد و نجات کوهستان پس از مأموریت دو ساعته موفق شد در ساعت 14.20 این 4 کوهنورد را که حال یکی از آنان نیز نامساعد بود تحویل اورژانس بیمارستان آیت‌الله موسوی دهد.

به گزارش ایسنا، این مأموریت چهارمین عملیات اورژانس هوایی زنجان پس از بهره‌برداری این مرکز در دی‌ماه امسال بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha