• چهارشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96022717900
  • منبع : نمایندگی خوزستان

/انتظارات جامعه علمی و دانشگاهی از دولت آینده/

ضرورت فراهم آوردن شرایط اثربخشی دانشگاه‌ها در جامعه

ضرورت فراهم آوردن شرایط اثربخشی دانشگاه‌ها در جامعه

رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول با بیان اینکه نیاز دانشگاه توجه بیشتر دولت و اعتماد بیشتر به دانشجویان است، گفت: انتظار داریم دولت آینده شرایطی برای دانشگاه فراهم کند که دانشگاه در تمام حوزه‌ها اثربخش باشد.

دکتر محمدرضا عصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در حوزه آموزش عالی اظهار کرد: در زمینه توسعه فضای فیزیکی در این دانشگاه طی 3.5 گذشته اتفاقات چشمگیری افتاده، به طوری که بیش از 15 هزار مترمربع به فضای آموزشی و پژوهشی دانشگاه افزوده شده است.

وی افزود: همچنین ایجاد تغییراتی در بودجه دانشگاه موجب شد که شرایط رشد در دانشگاه بهتر فراهم شود؛ تمرکز جدی دولت بر آمایش سرزمین و کنترل منابع نیروی انسانی و مادی مملکت برای هدفمند شدن آموزش عالی نیز قابل ذکر است و اکنون آموزش و پژوهش برای اثربخشی و مفید بودن در جامعه در حال توسعه است.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول با اشاره به وجود کاستی‌هایی که رفع شدن آن‌ها نیازمند زمان است گفت: اینکه دانشگاه‌ها بخواهند به دانشگاه نسل سوم تبدیل شوند، یک فرایند آنی نیست و زمان‌بر است اما اکنون بدنه آموزش عالی بر اساس نیاز جامعه و با توجه به فرآیندهای علمی و پژوهشی کنونی جهان، تولید ثروت از علم و انتقال تکنولوژی در حال اصلاح شدن است.

عصاری با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری در خصوص الگوی دانشگاه ایرانی اسلامی، بیان کرد: اکنون کرسی‌های آزاداندیشی در سطح دانشگاه به‌خوبی جا افتاده و فضای امنی که استاد و دانشجو بتوانند در آن درباره مسائل کشور نظر بدهند، فراهم شده است. در مجموع عملکرد دولت طی این مدت موفق بوده و امیدواریم سیر توسعه آموزش عالی در فضای مناسب برای رشد استعدادهای جوان ادامه یابد.

وی با بیان اینکه دانشگاه محل عقلانیت و فرصت برای کشور است، عنوان کرد: این فرصت باید فضای کافی برای رشد داشته باشد و در کنار آن تلاش خود دانشگاهیان باید چند برابر شود؛ امیدواریم دولت آینده دانشگاه را به‌عنوان یک ظرفیت و فرصت برای اصلاح امور جامعه و تربیت و مدیریت آینده کشور ببیند، دانشگاه نیز ارزش افزوده خود را در راستای ارتقای جامعه بروز خواهد داد.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول با تأکید بر اینکه عملکرد دولت یازدهم در حوزه آموزش عالی خوب بوده اما کافی نیست، گفت: انتظار داریم دولتمردان آینده به بحث فرهنگ، تولید ثروت از علم و نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها توجه بیشتری نشان دهند و شرایطی برای دانشگاه فراهم شود که نه فقط در حوزه آموزش بلکه در تمام حوزه‌ها اثربخش باشد.

عصاری تصریح کرد: نباید به دانشگاه تنها به‌عنوان یک نهاد آموزشی نگاه شود، بلکه دانشگاه یک نهاد اجتماعی است که زمینه توسعه پایدار در کشور را فراهم می‌کند. دولت فعلی سیر مناسبی را طی کرده، اما نیاز ما توجه بیش از این به دانشگاه است؛ دولت آینده باید مسیر اعتلای جامعه را فراهم کند و به دانشگاه و دانشجویان توجه و اعتماد بیشتری داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت انتخابات، عموم دانشگاهیان را به مشارکت گسترده و آگاهانه در انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه دعوت کرد و گفت: از مردم تقاضا دارم حتما به پای صندوق‌های رای بیایند، زیرا تمام تهدیدهای دشمنان پلید و استکبار جهانی با رای‌دادن و مشارکت حداکثری مردم از سر کشور کنار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha