• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۳۹۶ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 96041306804
  • منبع : نمایندگی فارس

كشف 390 كيلوگرم ترياك در فارس

كشف 390 كيلوگرم ترياك در فارس

ایسنا/فارس فرمانده انتظامي استان فارس از كشف 390 كيلوگرم ترياك از يك دستگاه خودرو ال 90 طي يك عمليات تعقيب و گريز خبر داد.

به گزارش ايسنا سردار احمدعلي گودرزي، گفت: با اطلاع از فعاليت افرادي در قالب يك باند تهيه و توزيع مواد مخدر و قصد آنان در انتقال مقاديري موادمخدر به شيراز، ماموران مبارزه با مواد مخدر اقدامات پليسي را در دستور كار قرار دادند.

وي گفت: بعد از انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقاتي توسط پليس، مسير حركت قاچاقچيان شناسائي و ماموران در محدوده مستقر شدند.

گودرزي با يادآوري اينكه پليس سه دستگاه خودروي پارس، ال‌90 و سمند را شناسائي كرد و دستور توقف داد، گفت: رانندگان خودروهاي ياد شده بدون توجه به دستور پليس، از محل متواري شدند كه پس از طي مسافتي هر سه خودرو متوقف شده و چهار متهم مرتبط دستگير شدند.

رئيس پليس فارس خاطرنشان كرد: در بازرسي از خودروي ال90، مقدار 390 كيلوگرم ترياك كشف و به همراه متهمان دستگير شده براي سير مراحل قانوني به مقر انتظامي منتقل شده است.

مواد مخدر فتنه و تاكتيك استكبار جهاني است

گودرزي با اشاره به آثار سوء اعتقاد و قاچاق موادمخدر، اشاعه آن را فتنه و تاكتيك استكبار جهاني برشمرد و با تأكيد بر استمرار طرح‌هاي برخورد با خرده فروشان و جمع آوري معتادان متجاهر، افزود: طي پنج ماه گذشته، سه هزار و 300 نفر معتاد متجاهر در شيراز جمع آوري و براي ساير اقدامات به مراكز نگهداري تحويل داده شده‌اند .

وي ادامه داد: بايد افرادي كه در مراكز ترك اعتياد، پاك شده و به آغوش جامعه باز مي‌گردند در مشاغل مختلف به كارگيري شوند تا بار ديگر به مواد مخدر آلوده نشوند .

فرمانده انتظامي استان فارس گفت: نيروي انتظامي در راه مبارزه با مواد مخدر چهار هزار و 800 شهيد و 12 هزار مجروح و جانباز تقديم كرده است؛ در استان فارس نيز طي يك سال گذشته پنج مأموران انتظامي در راه مبارزه با مواد مخدر به درجه رفيع شهادت رسيده‌اند.

گودرزي به پايين بودن هزينه مادي و معنوي جرم مواد مخدر در جامعه اشاره و اضافه كرد: تا زماني كه اين هزينه‌ها افزايش پيدا نكند و خلأهاي قانوني در اين راستا برداشته نشود، مشكلات زيادي در راه مبارزه با اين پديده شوم وجود خواهد داشت .

اين مقام انتظامي پيرامون ترويج مواد مخدر صنعتي در جامعه هشدار داد و افزود: فرهنگ سازي عمومي، عزم همگاني مسئولان، نخبگان، دانشگاهيان و همه مردم در راستاي ريشه كن كردن اين بلاي خانمان سوز بسيار مؤثر است .

فرمانده انتظامي استان فارس خانواده، مدارس و دانشگاه ها را گذرگاه هاي مؤثري در جامعه دانست كه در راستاي پيشگيري از ترويج مواد مخدر بسيار تأثير گذار هستند .


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha