• دوشنبه / ۱۳ آذر ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96091306916
  • خبرنگار : 71567

برنامه‌ دانشگاه‌های تهران در آستانه روز دانشجو اعلام شد؛

همراهی دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی برای بزرگداشت ۱۶آذر

همراهی دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی برای بزرگداشت ۱۶آذر

هرساله همزمان با ۱۶ آذر و بزرگداشت روز دانشجو، دانشگاه‌های کشور شاهد برگزاری مراسم‌ مختلفی از سوی تشکل‌های دانشجویی هستند.

به گزارش ایسنا، امسال نیز همانند روال هرساله به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو، مراسم مختلفی در دانشگاه‌های تهران و شهرستان‌ها به این مناسبت برگزار می‌شود که این مراسم در دانشگاه‌های بزرگ تهران اکثرا در قالب مناظره و سخنرانی برگزار خواهد شد و بنا بر اعلام دانشگاه‌ها جز در موارد نادر با اکثر درخواست تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری برنامه موافقت شده است.

موافقت با برگزاری ۱۹ برنامه توسط تشکل‌های دانشجویی در "دانشگاه علامه"

دکتر حسین سلیمی رییس دانشگاه علامه طباطبایی در گفت و گو با ایسنا، به تشریح برنامه‌های روز دانشجو این دانشگاه پرداخت و گفت: دانشگاه علامه طباطبایی برای بزرگداشت روز دانشجو چندین برنامه را همزمان با یکدیگر پیش می‌برد و تشکل های دانشجویی، معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی بطور مشخص برنامه‌هایی را به این مناسبت در نظر گرفته است.

وی در ادامه تصریح کرد: معاونت دانشجویی دانشگاه علامه برنامه‌هایی را نظیر معرفی دانشجویان نمونه، ویژه برنامه‌هایی در خصوص حوزه خوابگاه‌های دانشجویی نظیر افتتاح دو خوابگاه جدید و حضور استادان و مسئولان در کلیه خوابگاه‌ها و مسابقات ورزشی دانشجویی غیره برگزار می‌کند و معاونت فرهنگی نیز برنامه‌های خاصی به همین مناسبت در نظر دارد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: تاکنون تشکل‌های مختلف دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی برنامه‌های مختلفی را به مناسبت روز دانشجو پیشنهاد برگزاری دادند که حدود ۹ برنامه از سوی انجمن اسلامی آزاد اندیش، دو برنامه از سوی انجمن اسلامی دانشگاه، دو برنامه از انجمن اسلامی مستقل و ۸ برنامه نیز از سوی بسیج دانشجویی بوده است که مجوز برگزاری این برنامه‌ها داده شده است، در صورت انجام هماهنگی‌های لازم این برنامه‌ها برگزار خواهد شد.

دکتر سلیمی تاکید کرد: به مناسبت برگزاری هر چه بهتر مراسم روز دانشجو و ایجاد فضای با نشاط در دانشگاه علامه به معاونت فرهنگی دانشگاه ابلاغ کردیم که اگر درخواستی از سوی تشکل های دانشجویی برای برگزاری برنامه صورت گرفت، درخواست آن‌ها به صورت فوق العاده و خارج از فضای روتین اداری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در پایان گفت: برنامه روز دانشجو،در این دانشگاه از روز یکشنبه ۱۲ آذر آغاز  شده و تا روز یکشنبه ۱۹ آذر ادامه پیدا می‌کند، در واقع تاکنون هیچ درخواستی از سوی تشکل‌های دانشجویی برای برگزاری برنامه رد نشده است.

موافق با ۹۵ درصد درخواست‌های تشکل‌های دانشجویی "دانشگاه امیرکبیر"

دکتر سیداحمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه با صدور مجوز برای برگزاری برنامه‌های روز دانشجو از ۲ ماه پیش در دانشگاه شروع شده، افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده هر تشکل دانشجویی حداقل می‌تواند یک برنامه را به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه امیرکبیر برگزار کند اگرچه بعضا برخی تشکل‌ها می‌توانند دو یا سه برنامه نیز داشته باشند .

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ۵ تشکل دانشجویی از بین ۲۰ تشکل موجود فعال‌تر هستند و در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند، اما سایر تشکل‌ها بیشتر برنامه‌های صنفی و فرهنگی دارند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر خاطر نشان کرد: تاکنون هر تشکلی که درخواست مجوز برگزاری برنامه از دانشگاه داشته با درخواست آن‌ها موافقت شده است و ما با برگزاری هیچ برنامه‌ای در دانشگاه مخالفت نکردیم. تقریبا با ۹۵ درصد درخواست تشکل‌های دانشجویی موافقت شده است.

به گفته وی برنامه‌های روز دانشجو در دانشگاه امیرکبیر از یکشنبه شروع شده و تا چهارشنبه جاری ادامه دارد، ضمن اینکه در روز شنبه آینده دانشگاه پروژه‌هایی در حوزه رفاهی و دانشجویی افتتاح خواهد کرد.

آغاز برنامه‌های "علم و صنعت"  از امروز

دکتر محمدعلی برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه برنامه‌های روز دانشجوی این دانشگاه از امروز آغاز می‌شود، گفت: دانشجویان و تشکل‌های مختلف دانشجویی امسال نیز همانند سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی را به مناسبت ۱۶ آذر در دانشگاه برگزار می‌کنند و این برنامه‌ها از روز گذشته آغاز شده و تا هفته آینده ادامه دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: با همه درخواست‌های تشکل‌های دانشجویان برای برگزاری برنامه‌ روز دانشجو در دانشگاه موافقت شده است و اکثر برنامه‌های درخواستی دانشجویان در قالب مناظره،‌ سخنرانی و نشست برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵ تشکل فعال در دانشگاه علم و صنعت وجود دارد و همه این تشکل ها درخواست برنامه‌ مناسبتی روز دانشجو را داشته اند و سایر تشکل ها عمدتا در حوزه‌های فرهنگی فعال هستند.

ارتقای کیفی برنامه‌های روز دانشجو در "دانشگاه تهران"

دکتر مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفت و گو با ایسنا، به برنامه‌های این دانشگاه در روز دانشجو پرداخت و افزود: معتقد هستیم هر چه فضای دانشگاه بازتر باشد دانشجویان اختیار عمل بیشتری برای برگزاری برنامه‌ها خواهند داشت. بنابراین تلاش ما نیز این بوده است که فضای دانشگاه تهران از نظر سیاسی پرشورتر و محدودیت‌ها کمتر شود تا برگزاری برنامه‌ها بهتر شده و نقش دانشجویان پررنگ‌تر شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برنامه‌های روز دانشجو در دانشگاه تهران امسال با کیفیت بهتری برگزار می‌شود، گفت: امسال مهمانان بیشتری از سوی تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه دعوت شده است. در واقع برنامه‌ریزی برگزاری این روز در دانشگاه تهران از دو ماه پیش در معاونت فرهنگی دانشگاه‌ شروع شده و این معاونت در مقایسه با سال گذشته کمک بیشتری در برگزاری هر چه بهتر برنامه‌ها به دانشجویان خواهد کرد.

دکتر سرسنگی تاکید کرد: برنامه اصلی روز دانشجو در دانشگاه تهران، به دلیل تعطیل بودن دانشگاه در روز پنجشنبه ۱۶ آذر، دو روز زودتر یعنی روز سه شنبه ۱۴ آذر برگزار خواهد شد و عمده تشکل‌ها به جز جامعه اسلامی که در روز دوشنبه ۱۳ آذر برنامه دارند،‌ در همان روز اصلی برنامه‌های خود را برگزار می‌کنند. در واقع این تصمیم‌گیری در جلسه‌ای که خود دانشجویان حضور داشتند انجام گرفته و آن‌ها به این نتیجه رسیدند که برنامه خود را سه شنبه برگزار کنند.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه محدودیتی برای برگزاری برنامه روز دانشجو برای تشکل‌ها اعمال نکردیم، گفت: همه تشکل‌ها به مناسبت روز دانشجو برنامه یکسانی دارند و محدودیتی در دادن مجوز به تشکل‌ها نداشتیم و باید منتظر ماند و دید که کدام تشکل برنامه‌ جذاب و پرمخاطبی خواهد داشت.

دکتر سرسنگی خاطر نشان کرد: همانطور که ذکر شد اکثر تشکل‌ها برای روز دانشجو برنامه دارند و این برنامه‌ها در قالب مناظره و سخنرانی برگزار می‌شود، ضمن اینکه بسیج دانشجویی علاوه بر برنامه اصلی مناظره خیابانی نیز در دانشگاه برگزار می‌کند.

آغاز برنامه‌های روز دانشجو در "دانشگاه خواجه نصیر" از هفته آینده 

دکتر فریدون وفایی مدیر کل فرهنگی دانشگاه خواجه نصیر طوسی در گفت و گو با ایسنا، به تشریح برنامه‌های این دانشگاه در روز ۱۶ آذر پرداخت و افزود: تمامی درخواست‌های ارسالی از سوی تشکل‌ها و انجمن‌های مختلف دانشجویان برای دریافت مجوز برگزاری برنامه‌های ۱۶ آذر مورد بررسی قرار گرفته و تقریبا به تمامی درخواست‌ها پاسخ مثبت داده شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از اهداف دانشگاه خواجه نصیر طوسی، این است که دانشجویان بتوانند در محیطی با نشاط و شاداب فعالیت‌های آموزشی و علمی داشته باشند. بر همین اساس لازم است که این دانشجویان به مباحث سیاسی و فرهنگی جامعه حساس و دغدغه‌مند باشند. بنابراین برگزاری برنامه‌های مناسبتی نظیر روز دانشجو کمک می‌کنند که آنها به روشنگری در خصوص موضوعات مختلف بپردازند.

دکتر وفایی خاطر نشان کرد: همانطور که ذکر شد، دانشگاه خواجه نصیر به تمامی درخواست‌های تشکل‌ها برای برگزاری برنامه روز دانشجو مجوز داده است و بسیج دانشجویی بیشتر برنامه‌های خود را در قالب مناظره دانشجویی و تشکل‌های انجمن اسلامی و جامعه اسلامی نیز برنامه‌های خود را در قالب سخنرانی برگزار خواهند کرد.

مدیر کل فرهنگی دانشگاه خواجه نصیر طوسی افزود: برنامه‌های ۱۶ آذر این دانشگاه از شنبه هفته آینده شروع خواهد شد و به مدت یک هفته ادامه دارد. در واقع به دلیل مقارن شدن هفته جاری با هفته وحدت این برنامه‌ها از هفته آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha