• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 97022312444
  • منبع : نمایندگی سمنان

«برنامه مدیریت مصرف دشت‌ها» لازمه اجرای طرح انتقال آب به استان سمنان

«برنامه مدیریت مصرف دشت‌ها» لازمه اجرای طرح انتقال آب به استان سمنان

ایسنا/سمنان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: انتقال آب به استان سمنان زمانی اتفاق می افتد که برنامه عملیاتی مدیریت مصرف دشت به دشت در استان سمنان اجرایی شده باشد و این لازمه همکاری همه دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، «ایرج حیدریان» در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان شاهرود، افزود: هوشمندسازی کامل چاه‌های کشاورزی از دیگر پیش‌نیازهای اجرایی شدن طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان است که ما فقط 20 درصد تا تکمیل نهایی این طرح فاصله داریم.

وی خاطرنشان کرد: استان سمنان در بحث تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند آب و برق در کشور دارای رتبه نخست و برتر است و این هوشمندسازی در حدود 80 درصد چاه‌های کشاورزی استان انجام شده است.

دبیر شورای حفاظت از آب استان وعده داد: سمنان تا پایان سال 97، نخسین استانی خواهد شد که هوشمندسازی و تجهیز چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند را کاملاً اجرایی و عملیاتی کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان و دبیر شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان با اشاره به اینکه این هوشمندسازی جلوی اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی را می‌گیرد، افزود: 400 حلقه چاه با اضافه برداشت بیش از 20 درصد و دبی 5 لیتر بر ثانیه در استان سمنان شناسایی شدند که حدود 90 میلیون متر مکعب آب توسط این چاه‌ها برداشت می‌شد.

حیدریان افزود: از این 400 حلقه چاه، 327 حلقه چاه به کنتور هوشمند آب و برق مجهز شده‌اند  و حدود 73 حلقه چاه دیگر نیز در دست اقدام هستند که ان‌شاءا... با تکمیل این فرایند، حدود 90 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی و جلوگیری از اضافه برداشت صورت خواهد گرفت.

وی وضعیت خشکسالی امسال در اکثر مناطق کشور هم‌چنین استان سمنان را بسیار بحرانی دانست و گفت: اگر مدیرت مصرف آب در بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت، خصوصاً بخش کشاورزی انجام نشود، امسال از لحاظ سال آبی، بسیار سخت و نگران‌کننده خواهد بود، از این‌رو باید که حسابداری آب در استان سمنان در همه بخش‌ها مستقر شود و میزان مصرف در همه بخش‌ها به نسبت مشخص و به نسبت نیاز آبی کاهش پیدا کند تا این سال آبی سخت را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha