• شنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 97030502200
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

تلاش ناموفق بالگرد برای فرود در محل سقوط پرواز تهران یاسوج به علت وزش باد

تلاش ناموفق بالگرد برای فرود در محل سقوط پرواز تهران یاسوج به علت وزش باد
عکس تزیینی است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل شرایط نامساعد جوی و وزش باد شدید در ارتفاعات دنا، بالگرد نتوانست در محل سقوط پرواز تهران – یاسوج فرود آید.

سیدامان الله جهان‌بین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: بالگرد جمعیت هلال احمر برای انتقال پیکرها و بافت‌های جمع‌آوری شده جان باختگان سانحه هواپیمای تهران – یاسوج به پرواز درآمد اما به دلیل شرایط نامساعد جوی و وزش شدید باد نتوانست در محل سقوط فرود آید و به شهر سی‌سخت بازگشت.

وی اظهار کرد: بالگرد در حال سوخت‌گیری است تا به محض مساعد شدن وضعیت هوا برای انتقال پیکرها و بافت‌های پیدا شده اعزام شود، تا پیکرهای جمع‌آوری شده را به پایین ارتفاعات دنا و پزشک قانونی منتقل کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی جست‌وجوی چند روز اخیر، امدادگران پیکر (نیم تنه) و بافت‌هایی را جمع آوری کردند اما هنوز هویت آن‌ها مشخص نیست.

جهان‌بین تصریح کرد:‌ تشخیص هویت پیکرها و بافت‌های جمع‌آوری شده توسط پزشک قانونی صورت می‌گیرد و چون هنوز به پزشکی قانونی تحویل داده نشده نمی‌توان درباره هویت آن‌ها اظهارنظر کرد.

وی ادامه داد: این محموله جمع‌آوری شده از پیکرهای جان باختگان یکی از بزرگ‌ترین محموله‌های جمع‌آوری شده از ابتدای عملیات جست‌وجو تاکنون است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در حال حاضر 52 امدادگر و کوهنورد هیات کوهنوردی و بومی از استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، تهران و کهگیلویه و بویراحمد در ارتفاعات دنا و محل سقوط پرواز تهران – یاسوج در حال جست‌وجو هستند.

جهان‌بین اضافه کرد: امروز (شنبه) تعدادی از نیروهای حاضر در محل سقوط هواپیمای ATR72 تخلیه و به پایین ا رتفاعات انتقال می‌یابند و صبح فردا (یکشنبه) نیروهای تازه نفس به ارتفاعات منتقل می‌شوند تا به عملیات جست‌وجو  کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha