• چهارشنبه / ۶ تیر ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97040603396
  • خبرنگار : 71511

وزیر علوم:

تعداد دقیق دانشجویان دستگیر شده را قوه قضائیه می‌داند

تعداد دقیق دانشجویان دستگیر شده را قوه قضائیه می‌داند

وزیر علوم گفت: در پی وقایع دی ماه سال گذشته بیش از 11 نفری بود که دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی هفته گذشته اعلام کرده بود، البته از تعداد دقیق آنها قوه قضائیه اطلاع دارد.

منصور غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب در ارتباط با تعداد دانشجویان دستگیر شده در اعتراضات دی ماه سال گذشته، در پاسخ به این سول که هفته گذشته دستیار ویژه رئیس جمهور تعداد دانشجویان بازداشتی که منجر به صدور حکم برای آنها شد را 11 نفر اعلام کرد، اما دانشجویان این آمار را بیش از تعداد اعلام شده دانستند، اظهار کرد: تعداد دانشجویان دستگیر شده بیش از 11 نفر بود و احتمالا منظور خانم مولاوردی تعداد بازداشتی‌های یک دانشکده بوده است. البته اکنون در خصوص تعداد دقیق آنها حضور ذهن دقیق ندارم. تعداد دقیق این دانشجویان دستگیر شده را قوه قضاییه می‌داند و در این رابطه گفت‌وگوهای خوبی با قوه قضائیه داشته‌ایم .

وزیر علوم خطاب به دانشجویان بازداشت شده در اعتراضات دی ماه، گفت: توصیه ما به دانشجویانی که به هر شکل و دلیلی حکم برایشان صادر شده این است که حتما در موعد قانونی درخواست تجدیدنظر بدهند چون هر حکمی که مبنای قانونی داشته باشد اصلاح و تغییر آن هم از مجرای قانونی باید اتفاق بیفتد، لذا غفلت از این مساله ممکن است باعث تثبیت حکم شود.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها و مراکز وابسته به وزارت علوم هم کمک می‌کنند تا این دانشجویان بتوانند راهنمایی‌های لازم را برای انتخاب مسیر درست جهت ارائه درخواست تجدیدنظر داشته باشند.

غلامی با اشاره به پیگیری‌هایش از قوه قضائیه در مورد پرونده دانشجویان بازداشت شده، گفت: به صورت حضوری با مسئولین قوه قضاییه دیدارهایی داشتم و از آنها خواستم به قضات محترم توصیه کنند تا با رافت اسلامی به این پرونده‌ها نگاه کنند. همچنین خواهش کردم تا وضعیت اجتماعی، سن دانشجویان و شرایط خاصی که در آن اعتراضات صورت گرفته بود را در نظر بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha