• دوشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۷ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 97081406627
  • منبع : نمایندگی سمنان

برپایی 30 موکب و ایستگاه قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی در سمنان

برپایی 30 موکب و ایستگاه قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی در سمنان

ایسنا/سمنان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: همزمان با ایام شهادت امام رضا(ع) 30 موکب و ایستگاه صلواتی قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی در سطح استان سمنان با میزبانی بقاع متبرکه و امامزادگان استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین «عبدالله واحدی» از برپایی 30 موکب خدمات‌رسانی به زائران آقا علی ابن موسی الرضا(ع) در استان سمنان خبر داد و گفت: این طرح از برنامه‌های اجرایی ذیل طرح ملی میقات الرضاست که در ایام شهادت امام رضا(ع) با هدف ارائه خدمات در مسیرزائران اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که به‌منظور ارائه خدمات فرهنگی به زائران، از ظرفیت 20 مبلغ بومی و اعزامی از قم استفاده می‌شود، افزود: از اهداف فرهنگی این طرح می‌توان به آماده‌سازی زائران برای زیارت با معرفت بیشتر امام الرضا(ع)، تبیین و ارتقای سطح معرفتی مردم نسبت به موضوع ولایت، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف به مناسبت به هفته وقف، تبدیل بقاع به قطب فرهنگی و خدمات رسانی به زائران حرم امام مهربانی اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: در برپایی این موکب‌ها از ظرفیت بقاع متبرکه مجری طرح میقات الرضا در استان استفاده شده است و در طول اجرای طرح حدود 270 نفر از هیئت امنا و خدام ثابت و افتخاری بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سطح استان به خدمات‌رسانی به زائران خواهند پرداخت.

وی به خدمات ارائه شده در موکب‌ها اشاره کرد و افزود: در این مواکب و ایستگاه‌ها علاوه‌بر خدمات فرهنگی، خدمات تغذیه شامل آب جوش و چای صلواتی، میان وعده و وعده‌های غذای گرم در برخی مواکب به زائران ارائه می‌شود.

واحدی تصریح کرد: طرح قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی از 15 آبان ماه آغاز و خدمات‌رسانی در ایستگاه‌ها تا غروب 19 آبانماه ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در استان‌های سمنان، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی و گلستان که بیشترین حجم زائران پیاده به حرم رضوی در کشور را دارند اجرا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha