• دوشنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 98050703344
  • منبع : نمایندگی البرز

بیماری‌هایی که درمان می‌شوند اگر...

بیماری‌هایی که درمان می‌شوند اگر...

ایسنا/البرز رئیس جهاد دانشگاهی البرز گفت: از سال 93 تا کنون هزار و 750 مورد ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون ‌بندناف نوزادان در استان انجام‌ شده است.

احمد رضا فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نمایندگی بانک خون ‌بندناف رویان در البرز از سال 93 فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون بیش از هزار و 750 مورد ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون ‌بندناف نوزادان در استان انجام‌ شده است.

وی با اشاره به تعداد خون بند ناف ذخیره شده البرز در سال گذشته افزود: سال گذشته بیش از 450 مورد ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان در استان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر خانواده‌ای تمایل به انجام ذخیره‌سازی خون‌ بندناف فرزند خود را دارد باید از ابتدای ماه نهم در ۳۶ هفتگی بارداری اقدامات لازم را برای هماهنگی با مرکز، جهت تهیه خون‌ بندناف انجام دهد .

فیروزی افزود: سلول‌های بنیادی بعد از زایمان در بیمارستان در شرایط کاملاً استریل توسط کارشناسان خون‌گیر جمع‌آوری و نمونه به تهران منتقل می‌شود تا در آنجا سلول‌های بنیادی از سایر سلول‌ها جداشده و آزمایش‌ها مختلف بر روی آن صورت بگیرد.

این مسئول با بیان اینکه سلول‌های بنیادی خون ‌بندناف برای هرکس که از نظر ژنتیکی با فرد شباهت داشته باشد قابل‌استفاده است، تصریح کرد: شباهت ژنتیکی والدین 50 درصد، خواهر، برادر، عمو، دایی، خاله و سایر بستگان حداقل 25 تا 30 درصد است و این افراد شانس استفاده از سلول‌های بنیادی را دارند .

رئیس جهاد دانشگاهی البرز ادامه داد: خون بند ناف حاوی سلول‌های بنیادین است و بهترین فاکتورهای خونی را در خود دارد و می‌توان از آن برای درمان بسیاری از بیماری‌های خاص و صعب العلاج مثل تالاسمی استفاده کرد.

وی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی مناسب در خصوص فعالیت نمایندگی بانک خون بندناف در فردیس و کرج گفت: متاسفانه خانواده‌های زیادی در استان از امکان فریز خون بند ناف فرزند خود مطلع نیستند که در این خصوص رسانه‌ها باید اطلاع رسانی بیشتری صورت دهند تا خانواده‌ها فرصت موجود را از دست ندهند.

این مسئول تاکید کرد: بدون شک با اطلاع رسانی درست، فرهنگسازی مناسبی در خصوص ذخیره خون بند نوزادان در خانواده‌های البرزی صورت می‌گیرد و به سمتی پیش می ریم که همه خانواده‌ها به این مرکز مراجعه و زندگی را برای عزیزان خود ذخیره کنند.

گفتنی است خانواده‌هایی که تمایل به ذخیره خون بند ناف فرزند خود دارند می‌توانند به سایت نمایندگی بانک خون بند ناف رویان (اینجا) مراجعه کنند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha