• دوشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98070100337
  • خبرنگار : 50147

معاون استاندار بوشهر:

معلمی شغلی نیست که در آن معیشت فراهم باشد

معلمی شغلی نیست که در آن معیشت فراهم باشد

ایسنا/بوشهر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: معلمی شغلی نیست که در آن معیشت فراهم باشد، کمتر شغلی را می توان در نظر گرفت که یک نفر بتواند ساعت های متمادی را با تحمل سختی های فراوان شغلی چون معلمی با معیشت پایین کار کند.

به گزارش ایسنا، مجید خورشیدی در آیین بازگشایی مدارس در بوشهر گفت: کشورها و جوامع انسانی همه به دنبال توسعه هستند و با توجه به اهمیت توسعه همه جانبه کشورها یکی از دلایل فروپاشی کشورها احتمالا توسعه نیافتگی یا توسعه غیرمتوازن است.

وی بیان کرد: اگر هر کشوری توانسته به توسعه دست یابد حتما درجات توسعه یافتگی آن کشور با درجه موفقیت نظام آموزشی آن برابر است و بدون هیچ تردیدی این رابطه متقابل وجود دارد.

معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: کشورهای در حال توسعه به همان نسبت نظام آموزشی در حال توسعه دارند و این نشان می دهد که کشورها و نظام های سیاسی باید هر آنچه که در توان دارند را برای ساختن نظام توسعه یافته در بخش آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنند.

خورشیدی با اشاره به نقش مهم منابع انسانی در توسعه هر کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم با تلاش همه معلمان و کسانی که با عشق و علاقه توانستند از سال ۱۲۸۷ مدرسه مبارکه سعادت را بنیان گذاشته و استان بوشهر را جزو اولین ها در بسیاری مسائل از جمله در حوزه آموزش و پرورش، متاخرین آن معلم ها یعنی نسل امروز نیز همین تلاش و همت را داشته باشند برای اینکه فردای امیدوارکننده ای را برای این کشور رقم بزنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: معلمی شغلی نیست که در آن معیشت فراهم باشد،معلمی عشق می خواهد و کمتر شغلی را می توان در نظر گرفت که یک نفر بتواند ساعت های متمادی را با تحمل سختی های فراوان شغلی چون معلمی با معیشت پایین کار کند. بنابراین تنها محرکه که یک معلم را پیش می برد عشق به این کار است.

وی تاکید کرد: نیاز است داشته های استان هایی مثل بوشهر در مرکز کشور شناخته شود، در کشور چند استان محدود دارای مدارسی با قدمت بیش از صد سال وجود دارد که غالبا تنها در استان های خودشان شناخته شده اند. اگر می خواهیم نظام آموزش و پرورش قدر گذشتگان خود را بداند باید افتخارات گذشته این حوزه به نسل های آینده معرفی شود.

مجید خورشیدی ادامه داد: پیشنهاد می کنم در ورودی وزارتخانه آموزش و پرورش نمادهایی برای تکریم گذشته پرافتخار آموزش و پرورش کشور ایجاد شود و مدارس بالای صد سال کشور از این طریق تکریم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha