• دوشنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۸ / ۰۱:۰۶
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98102922687
  • خبرنگار : 71605

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

علل تشکیل نشدن موزه دانشگاه هنر اصفهان

علل تشکیل نشدن موزه دانشگاه هنر اصفهان

عضو شورای عالی موزه‌های دانشگاهی با اشاره به اینکه مرکزیت شورا در موزه ملی علوم و فناوری ایران است، تصریح کرد: شورا حدود یک سال است که تشکیل جلسه نداده، البته با سایر اعضای شورا که در شهرهای مشهد، اهواز و تهران پراکنده هستند، از طریق فضای مجازی ارتباط داریم؛ اما از دی ماه سال گذشته که شورا تشکیل شده، هیچ گردهمایی یا جلسه‌ای نداشته‌ایم.

صدرالدین طاهری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شورای عالی موزه‌های دانشگاهی در یک سال گذشته هیچ جلسه‌ای تشکیل نداده است، گفت: با توجه به مرکزیت شورا در موزه ملی علوم و فناوری ایران، ممکن است جلساتی در آنجا ترتیب داده شده باشد که همکاران ساکن شهرستان‌ها در آن فرصت حضور پیدا نکرده باشند که البته از این موضوع بی‌اطلاع هستم.

وی همچنین درباره علت‌های تشکیل نشدن موزه دانشگاه هنر اصفهان بعد از حدود ۶ سال پیگیری، گفت: علت تأسیس نشدن موزه دانشگاه، کسری بودجه دانشگاه و نداشتن مکانی برای اختصاص به این امر است. دانشگاه هنر اصفهان در خانه‌های تاریخی پراکنده شده و مکان متمرکزی نداریم که بتوانیم در کنار آن موزه احداث کنیم؛ بنابراین باید یک خانه تاریخی یا مکان مجزایی را به احداث موزه اختصاص دهیم که هنوز چنین امکانی فراهم نشده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان در پاسخ به اینکه نخستین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت موزه این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند یا خیر، توضیح داد: در سال ۹۶ نتوانستیم تأسیس این رشته را به موقع به سازمان سنجش اعلام کنیم و پذیرش دانشجو نداشتیم. در سال ۹۷ نخستین گروه دانشجویان شامل ۱۰ نفر و در سال ۹۸ گروه دوم دانشجویان این رشته شامل ۱۴ نفر را جذب کردیم.

طاهری ادامه داد: دانشجویان ورودی اول ما در حال حاضر ترم چهارم کارشناسی ارشد هستند و باید پایان‌نامه‌ بنویسند؛ بنابراین احتمالاً شهریور ماه یا ترم بعد از آن فارغ‌التحصیل خواهند شد. پایان‌نامه ارشد دانشجویان این رشته به صورت نظری خواهد بود و فقط برخی رشته‌های خاص در دانشگاه همچون نقاشی یا تصویرسازی هستند که پایان‌نامه آن‌ها ۱۰ نمره علمی و ۱۰ نمره نظری دارد.

به گزارش ایسنا، دی ماه سال گذشته در پنجمین نشست تخصصی موزه‌های دانشگاهی، شورای عالی موزه‌های دانشگاهی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد و اعضا معرفی شدند. این شورا به ریاست مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و دبیری سیف‌الله جلیلی، رئیس موزه ملی علوم و فناوری تشکیل شد و دیگر اعضای آن محمدعلی زارع مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، دکتر سلمان ساکت رئیس مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر بیژن برازنده رئیس موزه دانشگاه شهید چمران‌، دکتر کیوان جوراب‌چی سرپرست اداره اسناد و موزه دانشگاه شهید بهشتی و دکتر صدرالدین طاهری مسؤول موزه دانشگاه هنر اصفهان هستند.

این شورا که در راستای ایجاد شبکه، تقویت، ساماندهی، توسعه زیرساخت‌ها، تثبیت جایگاه حقوقی، برنامه‌ریزی برای تأمین و مدیریت منابع مالی و ایجاد نظام موزه‌داری در مجموعه وزارت عتف تشکیل شده، با گذشت یک سال از آغاز به کار خود و بر اساس گفته یکی از اعضاء، تاکنون هیچ جلسه‌ای تشکیل نداده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha