• پنجشنبه / ۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98110301938
  • خبرنگار : 50233

بارش 16 سانتیمتری برف در مهدیشهر/ برف و باران در شهرستان‌های هشت‌گانه سمنان

 بارش 16 سانتیمتری برف در مهدیشهر/ برف و باران در شهرستان‌های هشت‌گانه سمنان

ایسنا/سمنان سرپرست پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از ثبت بارش برف و باران در همه شهرستان‌های این استان خبر داد.

نادیا میرشجاع در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بیشترین بارش برف طی 24 ساعت گذشته با 16 سانتیمتر در مهدیشهر ثبت شد.

وی با اشاره به دیگر مقادیر بارش برف در این استان افزود: شهمیرزاد با 13 سانتیمتر، مجن با سانتیمتر و آهوان با 9.5 سانتیمتر برف بیشترین بارش برف را در این استان داشتند. همچنین در سمنان بارش یک سانتیمتری، شاهرود سه سانتیمتر، دامغان پنج سانتیمتر، میامی دو و  سرخه 1.5 سانتیمتر برف ثبت شده است.

وی با اشاره به بارش باران در این استان گفت: بیشترین بارش باران نیز در 24 ساعت گذشته در مهدیشهر با 9.8 میلیمتر بارندگی ثبت شده است. همچنین شهمیرزاد با هشت میلیمتر، قوشه 5.5، آهوان با 5.3 و مجن و فولادمحله هر کدام با پنج میلی‌متر بیشترین بارندگی را در استان داشتند. ضمن اینکه در سمنان 4.2 میلیمتر ، دامغان چهار میلی‌متر، گرمسار 2.1 و در شاهرود 2.3 میلی‌متر بارندگی در 24 ساعت اخیر ثبت شده است.

سرپرست پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه دومین سامانه بارشی این هفته، دیروز وارد آسمان استان شده و طی دیروز و امروز بارندگی‌هایی در استان به همراه داشته است.

وی، بارش برف، کولاک برف، باران و برف، مه آلودگی، وزش باد شدید و کاهش نسبی دمای هوا را از مخاطرات این سامانه در مناطق سردسیر و مرتفع استان خواند و با اشاره به منطقه تحت‌تاثیر این سامانه گفت: این سامانه در بیشتر مناطق استان با برف و باران همراه بوده و بارش برف در مناطق سردسیر، مرتفع و کوهستانی با شدت بیشتری همراه بوده است.

این کارشناس هواشناسی از کاهش دما در استان خبر داد و افزود: دما در استان با کاهش زیادی همراه بوده و در برخی مناطق دما تا پنج درجه نیز کاهش داشته است.
وی با اشاره به بروز پدیده های همچون یخبندان، لغزندگی، کاهش دید و مه گرفتگی در برخی مناطق استان در چنین شرایط جوی از مردم خواست، احتیاط در تردد شهری و جاده ای و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی و تمهیدات پیشگیرانه لازم را در چنین شرایط مدنظر قرار دهند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha