• پنجشنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98120100056
  • خبرنگار : 50147

همه آنچه باید درباره انتخابات مجلس در استان بوشهر بدانید

همه آنچه باید درباره انتخابات مجلس در استان بوشهر بدانید

ایسنا/بوشهر مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: تعداد واجدان شرایط رای دادن در استان بوشهر را ۷۸۳ هزار و ۳۳۳ نفر دانست که از این شمار ۴۲۰ هزار و ۳۶۳ نفر معادل ۵۴ درصد مرد و ۳۶۲ هزار و ۹۷۰ نفر معادل ۴۶ درصد زن هستند.

خسرو دهقانی با اشاره به آمار تفکیکی واجدان شرایط شرکت در انتخابات در استان بوشهر اظهار کرد: در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم شمار واجدان شرایط رای دادن ۲۹۴ هزار و ۲۷۳ هزار نفر شامل ۲۰۳ هزار و ۲۲۷ نفر در شهرستان بوشهر، ۶۷ هزار و ۹۳۲ نفر در شهرستان گناوه و ۲۳ هزار و ۱۱۴ نفر در شهرستان دیلم هستند.

وی بیان کرد: تعداد واجدان شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه دشتستان ۱۶۹ هزار و ۳۲۲ نفر و در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان ۱۰۷ هزار و ۸۷۱ نفر شامل ۵۷ هزار و ۲۵۵ نفر در دشتی و ۵۰ هزار و ۶۱۶ نفر در شهرستان تنگستان است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: واجدان شرایط حوزه انتخابیه کنگان، دیر، جم و عسلویه ۲۱۱ هزار و ۸۶۷ نفر شامل ۷۵ هزار و ۵۱۷ نفر در شهرستان کنگان، ۳۸ هزار و ۸۳۵ نفر دیر، ۴۴ هزار و ۸۴۱ نفر جم و ۵۲ هزار و ۶۷۴ نفر در عسلویه هستند.

وی اضافه کرد: در حوزه بوشهر، گناوه و دیلم ۶۹ درصد واجدان شرایط مربوط به شهرستان بوشهر، ۲۳ درصد مربوط به شهرستان گناوه و هشت درصد نیز مربوط به شهرستان دیلم است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، دهقانی بیان کرد: در حوزه دشتی و تنگستان نیز ۵۳ درصد واجدان شرایط مربوط به شهرستان دشتی و ۴۷ درصد مربوط به تنگستان است.

این مسئول ادامه داد: در حوزه کنگان، دیر، جم و عسلویه نیز ۳۵ درصد واجدان شرایط مربوط به شهرستان کنگان، ۱۹ درصد مربوط به دیر، ۲۱ درصد مربوط به جم و ۲۵ درصد مربوط به عسلویه است.

دهقانی یادآور شد: تعداد واجدان شرایط رای اولی در استان بوشهر ۳۷ هزار و ۶۵۹ نفر هستند که از این تعداد، ۱۹ هزار و ۲۹۰ نفر مرد و ۱۸ هزار و ۳۶۹ نفر زن هستند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha