• شنبه / ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98121713076
  • خبرنگار : 50147

مردم ایران سفرهای خود به سمت استان‌های جنوبی و بوشهر را لغو کنند

مردم ایران سفرهای خود به سمت استان‌های جنوبی و بوشهر را لغو کنند

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: خواهشی که از مردم ایران داریم این است که سفرها را به سمت استان های جنوبی و بوشهر لغو کنند چون هیچگونه امکان پذیرایی و اقامتی وجود ندارد.

عبدالکریم گراوند پس از نشست ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: در خصوص ساعت کاری کارکنان ادارات و ورود و خروج شهرها ستاد ملی تصمیم گیرنده است، به این دلیل که جزیره ای تصمیم گیری نشود، روز گذشته ستاد ملّی تصمیمات استانی را ملغی اعلام کرد.

مقام عالی دولت در استان بوشهر تاکید کرد: جلسات این ستاد مرتبا برگزار می شود، وضعیت استان بوشهر نیز رصد می شود. تصمیماتی اخذ شده است، بحث در خصوص ساعات کاری که موردانتظار همکاران اداری بوده و دیگری ورود و خروج که خواست مردم است.

وی ادامه داد: این دو موضوع باید به صورت ملی تصمیم گیری شود. ساعت کاری کارکنان ادارات به حالت عادی برگشته است البته امروز مصوبه ای داشتیم و پیشنهادی را به ستاد ملی ارسال می کنیم که ساعت کار ادارات کاهش یابد اما به صورت ملی باشد و جزیره ای تصمیم گیری نشود، بعضا در استان های مختلف ساعات کلاری تفاوت داشت که با توجه به این موضوع روز گذشته دیروز ستاد ملی تصمیمات استانی را ملغی اعلام کرد.

این مسئول در مورد ورود و خروج به استان بوشهر اظهار کرد: این مورد را نیز ستاد ملی ملغی اعلام کرد که استانها نباید تصمیم بگیرند و در خصوص ورود و خروج ها مشکل درست کنند. مجددا نامه ای ارسال می شود که ستاد ملّی تصمیم بگیرد که همه استان های کشور تا عید نوروز همکاری کنند و ورود و خروج ممنوع شود. نمی شود تنها ورود را ممنوع کرد، چون وقتی هم استانی ما به استان دیگر می رود و برمی گردد آلودگی را با خود می آورد.

کنترل ها را به صورت جدی ادامه می دهیم

استاندار بوشهر افزود: تمام مواردی که آلودگی در استان داشتیم (۵ مورد مثبت) هیچکدام از مسیر راه های زمینی نبوده، یا هوایی بوده و یا اینکه کسی ماموریت رفته و برگشته است. مهمان عامل انتقال نبوده بلکه ماموریت عامل انتقال بوده است، پس در ارتباط با بحث ورود و خروج اصولاً یک تصمیم ملی اخذ می شود و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا باید برای سراسر کشور تصمیم گیری کند که ما نیز پیشنهاد خود را ارسال خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، گراوند با اشاره به سایر اقدامات و تمهیدات گفت: اولا اینکه کنترل ها را به صورت جدی ادامه می دهیم، یکی از موارد مثبت در فرودگاه عسلویه غیربومی بود و از طریق همین تب سنجی شناسایی و به سمت بیمارستان خلیج فارس هدایت شد.

وی اظهار کرد: ما پیش از این هم اعلام کردیم که کمپ شهرداری نباید برقرار باشد، استقرار چادر در سواحل و پارک ها را ممنوع کردیم و به شدت جلوگیری می شود، مهمانسراهای ادارات نیز تعطیل شده و امروز نیز اعلام شد که خانه های معلم فعال در سطح استان تعطیل شود.

استاندار بوشهر در خصوص خانه های مبله بیان کرد: بخشی از این منازل اصلا مجوز ندارند، و آنها که دارای مجوز دارد نباید فعالیت کنند و میراث فرهنگی مکلف است که در هماهنگی با دادستان محترم با واحدهایی که تذکرات را رعایت نکنند به جد برخورد نماید.

جابجایی نیروی انسانی متوقف شود

عبدالکریم گراوند خاطرنشان کرد: مردم عزیز بوشهر مهمان نواز و خونگرم هستند و خود مردم نیز از شرایط پیش آمده نگران هستند. هم به مردم علاقه داریم و هم مردم به بوشهر علاقه دارند. اما در شرایط حاضر یکی از تاکیدات موکد جامعه پزشکی این است که اگر می خواهیم زنجیره ویروس کرونا قطع شود جابجایی نیروی انسانی متوقف شود.

این مسئول تصریح کرد: خواهشی که از مردم ایران داریم این است که سفرها را به سمت استان های جنوبی و بوشهر لغو کنند چون هیچگونه امکان پذیرایی و اقامتی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: از مردم به سبب رعایت موارد بهداشتی و رعایت جدی عدم حضور در تجمعات تشکر می کنم. از مردم بزرگوار استان بوشهر می خواهم که عروسی ها را چند هفته به تاخیر بیاندازند، چون هر مکانی که تجمع وجود داشته باشد احتمال انتقال وجود دارد و یک نفر آلوده می تواند تعداد زیادی را درگیر کرده و در نهایت شیوع پیدا کند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: خانواده ها و عروس و دامادهای عزیز چند هفته مراسمات و برنامه هایشان را به تاخیر بیاندازند تا ان شالله پس از رفع نگرانی بتوانند در سالن ها و مکان های مدنظر خود با شادی برقرار نمایند.

نشان دهیم که این نگرانی را باور داریم

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه آرایشگاه های زنانه فعلا و تا پایان هفته تعطیل هستند، عنوان کرد: به جز ورود مسافر و گردشگر به شهر ممکن است افرادی از ماموریت استان های آلوده برگشته و ناقل ویروس  باشند، لذا خواهشی که از بازار سراسر استان بوشهر و اصناف دارم اینکه کمک کنند و این هفته همه با هم تعطیل کنیم و نشان دهیم که این نگرانی را باور داریم.

در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که ویروس کرونا بعضی از استان ها را درگیر کرده و یک نگرانی جدی در این باره وجود دارد. اگر مردم می خواهند که ما زودتر موفق شویم و این بیماری ریشه کن شود راه آن نظافت فردی و پرهیز از حضور در اجتماعات و سفرهای غیرضروری است، پس مردم این موارد را به طور جدی رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha