• چهارشنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98121411106
  • خبرنگار : 50147

در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا استان بوشهر مصوب شد؛

تمدید کاهش ساعت کاری ادارات /استقرار مهمان در سواحل و پارک‌ها ممنوع

تمدید کاهش ساعت کاری ادارات /استقرار مهمان در سواحل و پارک‌ها ممنوع
عکس تزیینی است

ایسنا/بوشهر در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور استاندار بوشهر برگزار شد، مهلت تغییر ساعات کاری ادارات استان برای هفته آینده هم تمدید شد.

استاندار بوشهر در این نشست با تاکید بر نظارت جدی بر واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی کننده در استان اظهار کرد: سازمان صمت ضمن نظارت جدی بر میزان تولید اقلام مورد نیاز بر توزیع مناسب اقلام در مراکز بهداشتی هم نظارت داشته باشد.

وی افزود: در راستای جلوگیری از تجمع در اماکن مختلف برای مقابله با کرونا، تمام مهمانسراهای ادارات در استان حق پذیرش مهمان را تا اطلاع ثانوی ندارند. همچنین هر گونه پذیرایی در ادارات استان ممنوع خواهد بود و مدیران اجرایی مسئول اجرای این مصوبه هستند.

استاندار بوشهر با اشاره به مشکلات تامین ماسک در استان، اضافه کرد: سازمان فنی و حرفه ای استان مکلف است با استفاده از ظرفیت کارگاه های فنی و حرفه ای در استان نسبت به تولید ماسک مورد نیاز در استان اقدام کرده و معاونت اقتصادی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی هم نظارت لازم برای توزیع این ماسک ها در استان داشته باشند.

گراوند بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی هم  پیگیری لازم برای تولید محلول های ضدعفونی کننده در استان داشته باشد و واحدهای تولیدکننده شیفت های کاری خود را افزایش دهند.

کنترل ورودی های استان باید با جدیت ادامه داشته باشد

استاندار بوشهر با تاکید بر اینکه کنترل ورودی های استان باید با جدیت ادامه داشته باشد، از تلاش های نیروهای هلال احمر و علوم پزشکی در کنترل مبادی ورودی استان قدردانی کرد.

مقام عالی دولت در استان بوشهر تاکید کرد: فرمانداران استان مکلفند نسبت به پیش بینی یک مکان ویژه قرنطینه در شهرستان‌ها اقدام کرده تا موارد مبتلای احتمالی در این مکان ها قرنطینه شوند.

فعالیت خانه های مبله در بوشهر تا اطلاع ثانوی ممنوع

وی با بیان اینکه ایجاد هر گونه کمپ شهرداری ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است، گفت: استقرار مهمان در سواحل و پارک های استان تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود و شهرداری با همکاری نیروی انتظامی موظفند برای اجرای این مصوبه اقدام کنند.

عبدالکریم گراوند گفت: فعالیت خانه های مبله در استان هم تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود و اداره کل میراث فرهنگی مکلف است این مصوبه را اجرا و نظارت کند. بانک ها هم نسبت به تهیه مواد ضدعفونی کننده در محل عابربانک های استان اقدام کنند.

دو راه مهم شکست کرونا

استاندار بوشهر عنوان کرد: دو راه مهم شکست کرونا، رعایت بهداشت فردی و جلوگیری از انجام سفرهای غیرضروری است که انتظار است مردم استان این دو موضوع را مد نظر قرار دهند.

استاندار بوشهر با قدردانی از تلاش و همت پزشکان و پرستاران در استان گفت: پرستاران و پزشکان خط مقدم مبارزه با کرونا در استان هستند و از تلاش و همت ایشان به طور ویژه قدردانی می‌کنم.

وی با قدردانی از صدا و سیما برای تهیه برنامه ساعت سلامت گفت: مهمانانی که به این برنامه دعوت می شوند همه نکات بهداشتی را با جدیت در این برنامه به اطلاع مردم برسانند.

گراوند خاطرنشان کرد: مردم استان برای مقابله با کرونا همراهی خوبی داشتند و این همراهی باید همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha