• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99061208519
  • خبرنگار : 50167

استاندار زنجان:

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یوم‌العباس از فاجعه ملی جلوگیری کرد

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یوم‌العباس از فاجعه ملی جلوگیری کرد

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: مراسم یوم‌العباس با همراهی و همیاری زنجانی‌ها و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نحو احسن و با کم‌ترین آسیب برگزار شد.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۱۱ شهریورماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کروناویروس که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن قدردانی از همراهی زنجانی‌ها، مادحین، هیئت‌های مذهبی و مسئولان استان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم، اظهار کرد: مراسم یوم‌العباس زنجان، امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا با همکاری و همیاری مردم و مسئولان به ‌صورت جایگزین و متفاوت از برگزاری این مراسم در سال‌های گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد.

وی با بیان اینکه روز یوم‌العباس یک بحث ملی است که نباید از آن غفلت کنیم، افزود: اگر در مراسم یوم‌العباس پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شد، با توجه به شیوع بیماری شاهد یک فاجعه ملی بودیم و کشور را تحت‌الشعاع خود قرار می‌داد؛ بنابراین نباید اقدامات انجام شده در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم را ساده بگیریم، زیرا همه دستگاه‌های استان در اینخصوص حضور جدی داشتند.

این مسئول با اشاره به گزارش معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان در خصوص وضعیت استان زنجان از لحاظ بیماری کووید - ۱۹، تصریح کرد: شهرستان طارم بهترین وضعیت را از لحاظ بیماری کرونا در استان بوده و بالاترین درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را نسبت به سایر شهرستان‌های استان دارد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه تنها ۱۱.۷ درصد از زنجانی‌ها در برابر بیماری کووید - ۱۹ ایمن هستند، ادامه داد: دانش پزشکی نسبت به اوایل شیوع بیماری کرونا در ماه هفتم بسیار متفاوت بوده و افزایش یافته است ولی اگر پروتکل‌ها و اصول بهداشتی را رعایت نکنیم، مشکل بزرگی رخ خواهد داد. همان‌طورکه بر اساس گزارش داده شده از وضعیت استان ۲ درصد بهبودی بیماران مبتلا به بیماری کووید - ۱۹ در استان کاهش یافته و تعداد بیماران بدحال افزایش پیدا کرده است.

حقیقی با اشاره به افزایش بیماران بدحال کرونایی و فوت ناشی از این بیماری در استان زنجان، اظهار کرد: نباید در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی غفلت کنیم، گفتنی است، مرحله سوم غربالگری بیماری کرونا برای بیش از ۸۵ درصد زنجانی‌ها انجام شده است که روستاها و ۷ شهرستان زنجان بیش از ۹۰ درصد در این امر حضور پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در خصوص همیاران سلامت در هفته آتی، افزود: برخی از نهادها و دستگاه‌های دولتی که زیر ۵۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، از جمله بانک صادرات واقع در خیابان امیرکبیر، جمهوری، بانک تجارت و بانک قوامین واقع در خیابان امام، بانک سپه و بانک ملت، دفتر پیشخوان دولت واقع در اسلام‌آباد و بازار باید برای رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی پاسخ‌گو باشند و در جلسه حضور پیدا کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه یافتن مکانی برای نگه‌داری معتادان در شرایط کرونایی در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: مرحله دوم انتخابات در ۲۱ شهریورماه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و با توجه به شرایط کرونایی موجود، تبلیغات این دوره از انتخابات در فضای مجازی انجام خواهد شد که در همین راستا ستاد انتخابات در استان فعال بوده و همه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

استاندار زنجان در رابطه با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های استان، خاطرنشان کرد: کمیته‌ای در این خصوص برای عملیاتی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری تشکیل خواهد شد و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باید کاملا با هماهنگی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس باشد، به مردم قول می‌دهیم از فرزندان آنان همانند فرزندان خودمان مراقبت کنیم و با تصمیمات با شرایط موجود اخذ خواهد شد تا هیچ مشکلی برای فرزندان پیش نیاید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha