• سه‌شنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99061813377
  • خبرنگار : 50028

راه‌های درامان ماندن از بسیاری بیماری‌ها

راه‌های درامان ماندن از بسیاری بیماری‌ها

ایسنا/خراسان جنوبی متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه داشتن یک زندگی سالم طولانی، تصادفی نیست، درست مانند بسیاری چیزهای باارزش دیگر، گفت: با داشتن سبک زندگی سالم می‌توان از آسیب بسیاری از بیماری‌ها در امان ماند.

مریم نواب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رعایت آداب خوردن و آشامیدن در سیستم گوارش سالم تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه انتخاب و آماده کردن مواد غذایی برای وعده‌ها بسیار مهم است، افزود: وعده شام باید در ابتدای شب میل شود.

متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه وعده‌ها باید براساس گرسنگی باشد، تصریح کرد: بدن‌های امروزی به علت سبک زندگی، انرژی بسیاری مصرف نمی‌کنند، بنابراین باید غذاها زود هضم باشند.

نواب زاده با بیان اینکه داشتن یک زندگی سالم طولانی، تصادفی نیست، درست مانند بسیاری چیزهای باارزش دیگر، اظهار کرد: تعدد وعده‌ها توصیه نمی‌شود چراکه این امر، کار دستگاه‌های دفعی را دچار اختلال می‌کند.

وی با بیان اینکه وعده صبحانه و شام بسیار مهم است، افزود: وعده ظهر می‌تواند غذای سبک همراه با میوه جات باشد و مصرف مغزیجات را نباید از یاد برد.

متخصص و مدرس طب ایرانی با بیان اینکه مواد زودهضم و مغزی باید استفاده شود، تصریح کرد: تعدد وعده‌های غذایی، استفاده از غذاهای دیرهضم و فست فودها جز اختلال در دستگاه گوارش و  ایجاد سوء هاضمه عایدی دیگری نخواهد داشت.

نواب زاده با بیان اینکه غذاهای فست فودی، خشک و یبوست زاست، افزود: برای در امان ماندن از بیماری‌های چون کرونا باید به دنبال سبک زندگی مطلوب و مناسب بود تا سطح ایمنی بدن افزایش یابد.

وی ادامه داد: غذا باید کامل جویده شود و خوردن مایعات با غذا حداقل یک تا 2 ساعت فاصله داشته باشد؛ افراد باید قبل از سیر شدن دست از غذا خورذن کشیده و غذا را خوب بجوند.

متخصص و مدرس طب ایرانی بیان کرد: متاسفانه سرعت زندگی‌های امروزی، بر روی سرعت غذا خوردن نیز تاثیرگذار بوده و این امر باعث التهابات معده و اختلالاتی چون کبد چرب می‌شود.

نواب زاده ادامه داد: وقتی فرد غذا را خوب نمی‌جود، بزاق که بدرقه کننده غذاست، به خوبی ترشح نمی‌شود و این امر در هضم غذا اختلال ایجاد می‌کند و اگر مصرف غذا با نوشیدنی‌هایی چون دلستر و نوشابه همراه باشد نیز این اختلال را بیشتر می‌کند.

وی در مورد مصرف قرص‌های ویتامین  برای مقاومت در برابر کرونا، یادآور شد: بهتر است به جای مصرف این ویتامین‌ها از غذاها و میوه‌های حاوی ویتامین استفاده شود چراکه مصرف قرص‌های زیاد نیز می‌تواند برای بدن عارضه‌ساز باشد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.