• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۰۸:۲۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99071611885
  • خبرنگار : 50176

یک مسئول خبر داد:

پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب وام اشتغال به مددجویان لرستان

پرداخت ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب وام اشتغال به مددجویان لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل کمیته امداد لرستان گفت: از مجموع ۵۵۰ هزار خانوار لرستانی ۱۰۸ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد، از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

جاسم محمدی فارسانی در جلسه با مجمع نمایندگان لرستان که ۱۵ مهرماه برگزار شد، با اشاره به ۱۰۸ هزاری تحت پوشش کمیته امداد از مجموع ۵۵۰ هزار خانواری لرستان، اظهار کرد: مجموعاً ۲۳۴ هزار نفر مددجوی عادی و تعدادی نیز از طریق تبصره ۱۴ که پس از اعمال تحریم‌های سال ۹۷ وارد کمیته امداد شدند، از خدمات مجموعه امداد بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: ۱۰۸ هزار خانوار تحت پوشش شاخصی برای میزان محرومیت و فقر در استان است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان با بیان اینکه سال ۹۴ کل اعتبارات مجموعه امداد لرستان ۱۲۵ میلیارد تومان بود و سال ۹۸ این عدد از مرز ۷۶۰ میلیارد تومان عبور کرد، افزود: یکی از ضعف‌ها عدم توزیع بودجه متناسب با فقر بود که با حضور مهندس فتاح و رایزنی‌ها سهم لرستان از اعتبارات افزایش چشمگیری یافت.

محمدی فارسانی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۳۲۰۰ فقره کمک هزینه جهیزیه و ازدواج پرداخت شد.

وی ضمن اشاره به صندوق امداد و ولایت در پرداخت وام‌های کارگشایی، تسهیلات خودکفایی و. ‌. اضافه کرد: در جریان سال گذشته و وقوع سیلاب‌ها این صندوق خدمات بسیاری به نیازمندان و محرومین ارائه داده است از جمله اینکه ۱۵۳ میلیارد تومان به محرومین پرداخت کرده است.

مدیرکل کمیته امداد لرستان تعداد خانه‌های ساخته شده برای مددجویان در جریان سیلاب ۹۸ را حدود ۲۵۵۰ واحد برشمرد و ادامه داد: همچنین ۳۰۰۰ واحد مددجویان تعمیر شد که بخش‌هایی از کمک‌های آن توسط خیرین صورت گرفت.

محمدی فارسانی با بیان اینکه مجموعه کمیته امداد استان با توجه به جمعیت ۵۰ هزاری زنان سرپرست خانوار به دنبال اقتصاد خرد و مشاغل خرد است، عنوان کرد: سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب وام اشتغال پرداخت شده که امسال این رقم به ۲۲۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی به برخی آمار و ارقام کمیته امداد لرستان از جمله درآمد ۱۳۴ میلیارد تومانی از قِبَل زکوات، صدقات، مراکز نیکوکاری و طرح اکرام، ایتام و محسنین، جمعیت ۱۶ هزار نفری دانش‌آموزی و دانشجویی کمیته امداد استان، کمک بلاعوض به سیل‌زدگان به مبلغ مجموعاً ۱۱.۵ میلیارد تومان و ... اشاره کرد.

مدیرکل کمیته امداد لرستان ادامه داد: کمیته امداد و بنیاد مستضعفان ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به مددجویان و نیازمندان برای حل‌وفصل مسائل مربوط به کرونا هزینه کرده‌اند.

محمدی فارسانی ضمن درخواست از دولت، نماینده ولی‌فقیه در استان و نمایندگان برای هماهنگی هر چه بیشتر در موارد مختلف، گفت: اگر در لرستان صدایی واحد وجود داشته باشد می‌توان با گرفتن اعتبارات بیشتر در راستای برداشتن مشکلات و چالش‌ها قدم برداشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha